הבורסה סגרה בעליות קלות; הכשרה אנרגיה הוסיפה 6%

סלקום דיווחה על צניחה של 76% בשורת הרווח - המניה הגיבה בירידה של 1.5% ■ לאומי איבדה 1% על רקע הדיווח כי שלמה אליהו עומד לרכוש השליטה במגדל

יום המסחר בבורסת ת"א נסגר בעליות קלות, לאחר שמרבית היום התנהל במגמה מעורבת (ד'). נזכיר כי אתמול נרשם בוול סטריט יום המסחר הגרוע ביותר מתחילת שנת 2012 ואילו היום החוזים העתידיים על המדדים בניו-יורק אותתו על עליות. גם בורסות אירופה רשמו עליות שערים בעת שהמסחר בתל-אביב הסתיים. נזכיר כי מחר הבורסה תהיה סגורה לרגל חג הפורים.

המשקיעים בבורסת ת"א הגיבו היום להתפתחויות במסחר בוול סטריט אמש, שם ננעלו המדדים בירידות חדות, ביום המסחר הגרוע ביותר מתחילת השנה. היום, כאמור, החוזים העתידיים אותתו על עליות בפתיחת המסחר על רקע התאוששות באירופה ועל רקע נתון מאקרו חיובי שעודד את העליות.

לקראת סיום המסחר פורסם סקר ה-ADP המראה כי שוק העבודה בארה"ב ממשיך להשתפר באופן מתון יחסית. הסקר הצביע על גידול של כ-216 אלף משרות בחודש פברואר לעומת הערכות הכלכלנים שעמדו על 204 אלף משרות חדשות, כך שמדובר בהפתעה לטובה זה החודש השלישי ברציפות.

היום, בזירת הגיאופוליטית המקומית, החדשות בדבר תקיפה אפשרית של ישראל באיראן המשיכו לזרום. והפעם, מקור בכיר בממשל האמריקני מוסר כי נשיא ארה"ב, אובמה, אישר מכירה של מטוסי תדלוק ופצצות עומק לצה"ל - וזאת, מתוך "הבנה טובה יותר" את הצורך הישראלי בתקיפה איראנית, וברקע ההצעה של מדינות העולם לאיראן לשוב לשולחן הדיונים.

סלקום דיווחה על הפסדים בהתאם לאזהרת הרווח

סלקום פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של שנת 2011 ולשנה כולה, תוך שהיא מציגה ירידה משמעותית בהכנסות וברווח. לרבעון הרביעי של שנת 2011, סלקום מדווחת כי הכנסותיה עלו ב-0.2% ביחס לאשתקד, להיקף של 1.664 מיליארד שקל (לעומת 1.662 מיליארד שקל אשתקד), בעוד הרווח הנקי צנח ל-76 מיליון שקל - ירידה של 76.2% ביחס לרווח של 319 מיליון שקל אשתקד. ב-2011 כולה, הכנסות החברה הסתכמו ב-6.5 מיליארד שקל, ירידה של 2.3% לעומת הכנסות של 6.6 מיליארד שקל אשתקד.

מגדל ריכזה עניין רב על רקע עסקת ענק, במסגרתה ירכוש שלמה אליהו, בעל חברת הביטוח אליהו, את מניות מגדל ביטוח המוחזקות על ידי ג'נרלי האיטלקית. ג'נרלי מחזיקה ב-69.13% ממגדל.

ביוליין הודיעה היום כי התקבל פטנט באירופה עבור ההרכב והשימוש ב- BL-1020, תרופה לטיפול בסכיזופרניה. פטנט זה יהיה בתוקף עד ל- 29 בספטמבר 2022. פטנטים נוספים דומים הוגשו או התקבלו בארה"ב, ביפן, בקנדה, בקוריאה, במקסיקו, בישראל, בהודו, בסין ובאוסטרליה.

אמפל במוקד לאחר שמחזיקי האג"ח סדרה ב' של החברה, החליטו על העמדה של החברה לפרעון מיידי של חובותיה ונקיטה בהליכים משפטיים. אמפל, נזכיר, הייתה אמורה להעביר לבעלי האג"ח תשלום קרן של 30 מיליון דולר בסוף ינואר. (לסיפור המלא)

הכשרה אנרגיה השלימה גיוס הון בהיקף של 30 מיליון שקל כפי שתכננה, לקראת ביצוע קידוחי "שרה" ו"מירה". הגיוס נעשה בדרך של הנפקת מניות לציבור, על פי תשקיף להשלמה של החברה מתאריך 28 בפברואר.

דלק אנרגיה , החברה הבת של קבוצת דלק במוקד, לאחר שדיווחה אתמול יחד עם נובל אנרג'י על הערכה מחודשת למאגרי הגז ברישיון "בלוק 12" אשר בקפריסין - המכילים פוטנציאל הפקה כולל של כ-5.1 TCF (טריליון רגל מעוקב) גז טבעי בלבד, לפי האומדן הטוב ביותר (Best Estimate). (לסיפור המלא)

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]