חברת רנו הציגה בתערוכת ז'נבה את המכונית החשמלית העירונית הסדרתית ZOE, שתשווק החל מהשנה באירופה לצד הרנו פלואנס החשמלית זוהי המכונית הראשונה של החברה שתוכננה מבראשית לשמש כמכונית חשמלית וטווח הפעולה האופטימאלי שלה על חשמל בלבד עומד על 210 קילומטר.
המכונית מצוידת במנוע בהספק 88 כ"ס והיא מוגבלת למהירות מרבית של 135 קמ"ש. אורכה 408 מ', רוחבה 1.73 מ' ויש לה תא מטען בנפח מכובד של 338 ליטר - מקביל לזה של מכוניות בנזין באותו גודל היא מצוידת בין השאר במשאבת חום ייחודית, שמאפשרת לקרר את התא בקיץ עם צריכת חשמל מזערית.
באירופה תשווק המכונית עם מטען שפותח עבורה ומסוגל להתחבר לכל שקע חשמלי אירופאי תקני. המטען מסוגל לטעון את הרכב בטעינה רגילה, שאורכת כ-9 שעות, או לטעון חלקית בטעינה מהירה, שמספיקה לכשעה נסיעה. המכונית תעלה באירופה כ-20,600 אירו פלוס 79 אירו בחודש דמי חכירה של הסוללה, שאינה כלולה במחיר. חברת קרסו עשויה לייבא את המכונית ארצה בשנה הבאה, בכפוף לדרישות התקינה. יצוין כי המכונית אינה תומכת כרגע בפתרון החלפת הסוללה המהיר של "בטר פלייס".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.