Vascular Dynamics גייסה 13.2 מיליון ד' לפי שווי של 31 מיליון ד'

VDI מפתחת שתל לטיפול בלחץ דם גבוה ■ את סבב הגיוס הובילה חברת השקעות מן החוף המערבי של ארה"ב, ששמה לא נמסר

חברת Vascular Dynamics גייסה 13.2 מיליון דולר לפי שווי של 31 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה חברת השקעות מן החוף המערבי של ארה"ב, ששמה לא נמסר. Vascular Dynamics הוקמה על ידי ריינבאו מדיקל, המנוהלת על ידי אפי כהן ארזי. ריינבאו השתתפה בגיוס הנוכחי.

ווסקולר דיינמיקס (VDI), שהוקמה ב-2007, מפתחת סטנט שנועד לטיפול בלחץ דם גבוה. החברה נמצאת היום בשלב הפרה-קליני, כלומר בניסויים בבעלי חיים. כמו כל החברות של ריינבאו, היא הוקמה על בסיס רעיון של היזם הסדרתי יוסי גרוס. היא מנוהלת היום על ידי בוב סטרן, ששימש לפני כן כנשיא חברת המכשור הרפואי Micrus Endovascular, שפיתחה מכשיר רפואי לטיפול בשבץ ונרכשה על ידי ג'ונסון אנד ג'ונסון ב-480 מיליון דולר. לפני כחצי שנה העבירה VDI את פעילותה לקליפורניה, ארה"ב.

המשנה למנכ"ל של ריינבאו, גלעד פלג לורברבוים, מסביר כי המוצר של VDI הוא שתל זעיר עשוי מהחומר ניתינול, שמושתל בתהליך צנתורי אל העורק שמוביל את הדם למוח. "השתל משפיע על מערכת טבעית בשם מערכת ה-Baro-Receptors, ששולחת אותות למוח ומשפיעה על לחץ הדם. על ידי הגמשת העורק, מפעיל השתל את המערכת, שלא מתפקדת היטב במצבים של יתר לחץ דם".

באתר החברה נמסר כי כ-74 מיליון בני אדם בארה"ב לבדה סובלים מלחץ דם גבוה, גורם סיכון משמעותי להתקפי לב ושבץ, וכי אחד מכל שמונה מקרי מוות בעולם, קשורים בלחץ דם גבוה. עלות המחלה למשק האמריקני מעורכת ב-60 מיליארד דולר לשנה.

בדרך כלל מטופלת המחלה באמצעות תרופות, אולם כרבע מהחולים בלחץ דם גבוה ברמה מסוכנת, אינם מצליחים להורידו לרמות הרצויות באמצעות הטיפולים הקיימים.

"השוק הוא ענק", אומר פלג-לורברבוים, "הוא נשלט על ידי טיפול תרופתי, אך כעת ישנה התלהבות סביב מכשור לטיפול בלחץ דם.

VDI סיימה כאמור ניסוי בחיות, שעל בסיסו בוצע הגיוס הנוכחי והיא מצפה להתחיל ניסוי קליני ברבעון השלישי של 2012. "להערכתנו 2013 תהיה שנה משמעותית לחברה", אומר פלג-לורברבוים. הסכום שגויס אמור להספיק לחברה עד 2013.

זהו הגיוס החיצוני הגדול השני של חברה מן הפורטפוליו של ריינבאו. חברת אנופייס קילה השקעה של 7 מיליון דולר ממשקיע אסטרטגי לפי שווי של 29 מיליון דולר לפני הכסף.