"ירידה של 15% בשכירויות בנדל"ן המסחרי עד סוף 2013"

כך טוען נחום סגל, מנכ"ל ובעלים של קבוצת הנדל"ן סגל גרופ ■ "בכל ארבע שנים נפתח בישראל קניון חדש, מה שעלול להביא אותנו בקרוב לבועת נדל"ן מסחרית נוספת שתתפוצץ לכולם בפנים"

מחירי השכירות של חנויות בקניונים צפויות לרדת בשנתיים הקרובות. כך מעריך נחום סגל, מנכ"ל ובעלים של קבוצת הנדל"ן SEGAL GROUP .

סגל אומר כי "מחירי השכירות הגבוהים כיום, נובעים בגלל חברות המותג מחו"ל, שהוליכו שולל את בעלי הקניונים בישראל וקבעו רף גבוה לשכירות שהקשה עם השנים על כניסתן והישרדותן של שאר החברות לקניונים כשפועל כח הקנייה הישראלי נשאר אותו דבר".

אולם, סגל מעריך כי בשל האצת הבניה של קניונים רבים ברחבי הארץ בשנתיים הקרובות, המצב הולך להשתנות ולדבריו "עד סוף שנת 2013, מחירי השכירות בנדל"ן המסחרי קרי, מרכזים מסחריים וקניונים, צפויים לרדת בשיעור של כ-15% וזאת בשל הצפה של בניית שטחים מסחריים חדשים ברחבי הארץ דוגמת פולג בנתניה, שני קניונים בבית שמש, צומת עד הלום בכניסה לבאר שבע, קניון יבנה ועוד ובשל שחיקת כח הקנייה של האזרח הישראלי".

עוד הוא אומר כי "בכל ארבע שנים נפתח בישראל קניון חדש, מה שעלול להביא אותנו בקרוב לבועת נדל"ן מסחרית נוספת שתתפוצץ לכולם בפנים. בנוסף לקניונים הרבים שנבנים מידי שנה, תחת כל בניין שקם נבנים עוד ועוד שטחים מסחריים של כ-800 מטר בממוצע וזה בהחלט עשוי לפגוע במאזן המסחרי וליצור בועה או אם תרצו, אינפלציה מסחרית", אומר סגל.