בזק והוט יעבירו מידע על השימוש בתשתיות

במשרד התקשורת הוחלט להמשיך את הבדיקה בעניין "הסכם הגי'גות" מול חברות הוט ובזק ■ הכוונה של המשרד היא לשנות את ההסכם במתכונתו הנוכחית או לבטלו כליל

משרד התקשורת שלח אתמול בקשה לקבלת מידע מבזק והוט בכל הקשור להסכמי השימוש שלהם עם ספקיות האינטרנט (הסכם הג'יגות). כפי שפורסם ב"גלובס" המשרד תיכנן לפרסם שימוע ציבורי ולהזמין את הציבור להגיב לאפשרות המסתמנת של ביטול התשלום שמשלמות ספקיות האינטרנט לחברות התשתית עבור הפצת הקישוריות לאינטרנט, אך בסופו של דבר הוחלט להמשיך את הבדיקות ולאחר מכן לפרסם שימוע יותר מסודר.

מוקד הבדיקה של המשרד נסוב סביב השאלה כיצד ייתכן שבזק והוט גובות סכומים של בערך כ-25 אלף שקלים לג'יגה מספק אינטרנט, בעוד לקוח עסקי משלם עבור ג'יגה סכום הנמוך בעשרות אחוזים. במשרד התגבשה הדעה כי אין מקום להמשיך את הסכם הג'יגות במתכונתו הנוכחית ויש להפחית את המחיר בצורה דרסטית או לבטלו כליל, ושבזק והוט יגבו את התשלום מהלקוח.

במצב הנוהג היום, ספקיות האינטרנט אינן יכולות להתחרות עם בזק והוט, משום שבהינתן תשלום כה גבוה עבור השימוש ברשת שלהן, הן לא יכולות להוריד מחירים, ולהתחרות בסבסוד צולב כמו בדוגמא של הוט והמבצע האחרון שלה.

עמדת בזק והוט היא שהתשלום עבור השימוש שנגבה מספקיות האינטרנט לפי נפחים, והתשלום שנגבה מלקוחות עסקיים - אינו אותו שירות. החברות יטענו שעבור הפצת הקישוריות לאינטרנט מצד הספקיות, הן נדרשות למערכות תומכות ולתחזוקה ולכן יש לאופרציה עלות שמישהו צריך לשאת בה. שתי החברות ינסו לשכנע שחיבור ללקוח עסקי אינו דומה כלל וכלל לשירות שניתן לספקיות האינטרנט.