יממה לאחר ההחלטה לא לעשות שימוש בדמות התינוק של במבה כקמע של נבחרת ישראל למשחקים האולימפיים, מגיב על כך לראשונה יו"ר קבוצת אסם, דן פרופר: "ראינו את הלך הרוח בציבור, נענינו לו וויתרנו על העניין", הוא אומר ל"גלובס".
- חששתם שהשימוש כקמע יגרור חרם נגד החברה?
"לא. אני לא חושב שזה היה מגיע לזה. חשבנו שהצעת הוועד האולימפי הייתה במקומה, אבל ויתרנו כשראינו את הלך הרוח. דעת הציבור חשובה לנו".
פרופר גם הודף את טענות פעילי המחאה החברתית על מחירי המוצרים של החברה: "יש לנו גרף שמראה שמדד מחירי המזון ב-5 השנים האחרונות עלה יותר מאשר מדד מחירי אסם. הצלחנו לא להעלות מחירים בקצב של עליית מחירי התשומות. בשנת 2009 מחיר הקמח ירד, ולמרות שאף אחד לא הכריח אותנו הורדנו את מחירי הפסטה. זו התשובה הנכונה של חברת מזון אחראית והוגנת.
"אם אני אעשה חשבון כמה עובדים באסם עסוקים בבקרה טכנולוגית ובשמירה על איכות המוצר, אלה סכומים גדולים מאוד, ויש חברות שלא מקדישות את הסכומים האלה, וזה גם בא לידי ביטוי בעלות המוצר. אני מעדיף להקדיש את הסכומים האלה כדי להיות בטוח שהמוצר באיכות הגבוהה ביותר, וזה עולה כסף".
- אתם מתכננים עליית מחירים?
"לא, למרות שהחשמל, המים, הארנונה והדלק עלו. בשלב זה אנחנו סופגים את כל העליות האלה".
- לא נראה בשנה הקרובה עליית מחיר?
"אני יכול לומר שאנחנו לא מתכננים. מה יקרה אם מחיר השמן או הסוכר יוכפלו? האם אני יכול להבטיח? לא".
לדבריו, צמיחת החברה משרתת את עובדיה וגם את הצרכנים. "מאז ומתמיד אסם דאגה ל-3 ציבורים החשובים לה: העובדים, הצרכנים וציבור בעלי המניות, שהם לעתים אותם האנשים, כי קרנות הפנסיה והגמל הם גם בעלי מניות באסם. גם לעובד ברצפת הייצור יש בונוס אם החברה מצליחה. כשאנחנו מתייעלים אנחנו לא מפטרים את העובדים אלא מקדמים אותם.
"הצמיחה היא סם החיים שלנו. אנחנו לא יכולים להמשיך ולהתייעל בלי צמיחה. בהתייעלות נוצר מצב שצריך פחות עובדים באותה פעולה, והעובדים הללו אמורים לעסוק בגידול המחזור בתפקידים חדשים. חלק מההתייעלות מגיעה לטובת הצרכנים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.