המותג סוני מובייל (לשעבר סוני אריקסון) הושק היום (ד') בישראל באופן רשמי. סוני אריקסון שסבלה בשנתיים האחרונות מירידה בנתח השוק בארץ, הצליחה להשיק 10 סמארטפונים בשנה שחלפה. מהלך מרשים של הייבואן ברס אלקטרה. עכשיו היא מנסה להחזיר לעצמה את המכירות שאבדו עם שלושה מכשירים חדשים תחת המותג אקספריה.
דגם הדגל בסדרת אקספריה, יהיה S. הדגם הזה כולל מסך בגודל 4.3 אינץ', מצלמת 12 מגה פיקסל ו-32 ג'יגה זיכרון פנימי. המכשיר קיבל את תו התקן של פלייסטיישן, המאפשר לשחק כותרים מסוימים של הקונסולה על הטלפון.
סדרת אקספריה החדשה פועלת על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל והיא כוללת מכשירים מעוצבים עם אזור מסוים בחלק התחתון של הטלפון המגיע במראה שקוף ונותן תחושה, כאילו הוא כמעט עומד באוויר.
דגם אקספריה P, עשוי מגוף אלומיניום, מסך 4 אינץ' ומגיע עם טכנולוגיית White Magic המאפשרת לדברי החברה לצפות במסך בצורה טובה גם באור שמש ישיר. הוא כולל את טכנולוגיית האלחוט - NFC לשינוי מצבים אוטומטיים במכשיר, כמו סגירת WiFi, פתיחת נגן מוזיקה והפעלה של GPS. הדבר נעשה באופן אוטומטי בנגיעה עם המכשיר במעיין מדבקה שהמשתמש ישים במקום מסוים בבית או במשרד.
הדגם הבסיסי יותר הוא אקספריה U שכולל מסך 3.5 אינץ' ומעבד כפול ליבה במהירות 1 ג'יגה הרץ.
שלושת הסמארטפונים יושקו עם אנדרואיד 2.3 (ג'ינג'ירבירד) מבית גוגל ובמהלך הרבעון השני הם ישודרגו לאנדרואיד 4 (אייס קרים סנדוויץ').
סוני אריקסון ועכשיו סוני מובייל ביססו את כל הסמארטפונים שלהם על מערכת ההפעלה אנדרואיד. אנטוני ברונס, סגן נשיא חטיבת המזרח התיכון אמר באירוע שהם פתוחים לעוד פלטפורמות מלבד אנדרואיד. הכוונה במקרה הזה, שיש סיכוי שנראה מכשירים של סוני עם מערכת ההפעלה ווינדוס פון של מיקרוסופט. לדברי ברונס, כבר עכשיו סוני עובדת עם מיקרוסופט בתחום הלפטופים שלה.
הישראלים יקבלו פחות
סוני מובייל תשיק את הדגמים החדשים בישראל, כמעט בצורה מסורסת. בעוד שבמדינות שונות בעולם, הסמארטפונים מגיעים עם גישה ללא הגבלה לשירותי מוזיקה, סרטים ותוכניות טלוויזיה בתשלום, הישראלים לא יוכלו ליהנות מהם. מה שאומר שהצרכן המקומי כנראה ישלם יותר על אותו מכשיר ממדינות אחרות, אבל יקבל פחות.
סוני העולמית מייחסת חשיבות רבה מאוד לשירותים האלו, כאשר חלק גדול ממסיבות העיתונאים שלה בתערוכת האלקטרוניקה הצרכנית - CES שנערכה בחודש ינואר בלאס וגאס, ותערוכת הסלולר - MWC שהתקיימה בברצלונה בפברואר, הוקדשו לקידום היכולות האלו.
סוני רוצה ששירותי התוכן האלו יגרמו לצרכנים לרכוש טלוויזיות, קונסולות משחקים, נגני בלו-ריי, לפטופים וטאבלטים שלה. אותם מוצרים יאפשרו גישה לשירותי התוכן באמצעות מנוי אחד - מה שיאפשר לצרכן לראות סרט בטלוויזיה ולהמשיך לראות אותו בטאבלט או להאזין לשירים דרך הפלייסטיישן ולהמשיך לשמוע אותם בטלפון. מדובר בקונספט מלהיב מאוד, שהצרכנים בישראל פשוט נשארים מאוחר, בגלל ייבואנים (ברס אלקטרה וישפאר) שלא מצליחים לפתור את בעיות זכויות היוצרים בנושא הזה. בנוגע לתוכן, בסוני מובייל בארץ טוענים שהוא יושק עד סוף 2013.
מותג לא מספיק חזק
ברס אלקטרה תנסה לשקם את המותג סוני בישראל עם פתיחה של 4 עמדות ייעודיות למכירת הסמארטפונים שלה, בנוסף לעמדה שכבר קיימת זמן רב בקניון איילון ברמת גן. עד עכשיו, ברס אלקטרה אפשרה רכישה של הטלפונים שלה במחיר זול בהרבה לעומת המחירים אצל המפעילות הסלולריות דרך העמדות האלו.
לדברי אלי מצביץ', מנכ"ל ברס אלקטרה, "המטרה בחנויות האלו היא להדגיש את החוויה ואת היתרונות של סוני במעבר לארבעת המסכים". מצביץ' גם רומז על שינוי במצב בו ישפאר מייבאת את הטאבלטים של סוני לישראל וברס אלקטרה לא עושה כך. "טאבלטים של סוני נמכרים על-ידי הרבה ייבואנים בישראל". המטרה של מצביץ', היא כנראה גם למכור את הטאבלטים של סוני ובכך בדומה לסאני המייבאת את מוצרי סמסונג (סמארטפונים וטאבלטים), היא תציע לצרכן חוויה שלמה ואולי תוכל למכור את המוצרים האלו בקלות רבה יותר אצל המפעילות הסלולריות (בגרסאות עם מודם פנימי).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.