היחלשות רשת כלי הבית ששת והירידה החדה במכירות לרשת מגה אשתקד, התבטאו בתוצאותיה הכספיות של חברת נעמן . החברה שבשליטת קבוצת אלון רבוע כחול , חתמה את שנת 2011 עם צניחה של 76% ברווח הנקי, וזאת בהשוואה ל-2010.
חברת נעמן פועלת בשני מגזרים: מגזר המוצרים לבית עם הרשתות נעמן פורצלן וששת, ומגזר הטקסטיל לבית עם רשת ורדינון. לחברה פעילות סיטונאית בשני המגזרים.
החברה חתמה את שנת 2011 עם מכירות של 266.5 מיליון שקל (בדומה ל-2010), אולם במגזר המוצרים לבית היא רשמה צניחה של 8% במכירות.
באופן מפתיע, אחד הגורמים להרעה בתוצאות הכספיות של החברה הוא המכירות לחברה-האם, רשת מגה, שצנחו ב-2011 ב-26.5% ל-30.5 מיליון שקל בלבד. בתוך שנתיים הפחיתה מגה את הרכישות מנעמן ב-42%. בנטרול המכירות למגה, המכירות הסיטונאיות רשמו ירידה קלה של פחות מ-1%. הירידה במכירות לרשת מגה תרמה גם לשחיקת הרווחיות של נעמן.
הרווח התפעולי של החברה נחתך בחצי והסתכם ב-8.2 מיליון שקל (3% מהמכירות), לעומת רווח תפעולי של 16.4 מיליון שקל (6.1% מהמכירות) בשנת 2010. בשורה התחתונה, הרווח הנקי צנח ל-2 מיליון שקל בלבד ב-2011.
כיום מונה רשת חנויות נעמן 36 סניפים, לאחר שבמהלך 2011 היא פתחה 4 סניפים וסגרה סניף אחד. רשת נעמן חתמה את השנה עם גידול של 13% במכירות שהסתכמו ב-45.6 מיליון שקל, לעומת מכירות של 40.4 מיליון שקל בשנת 2010. שיעור הגידול בחנויות זהות ברשת נעמן עמד על 2.3%.
הוצאות חד-פעמיות
הדוחות חושפים את הקשיים שיש לחברה עם רשת כלי הבית ששת, הפועלת בתחום הדיסקאונט. במהלך 2011 סגרה החברה 9 חנויות של רשת ששת, וזו מונה היום 43 חנויות, לעומת 50 חנויות בשיא. 35 מתוך הסניפים הנוכחיים מופעלים על-ידי זכיינים.
מכירותיה של רשת ששת צנחו ב-31% והסתכמו ב-27.4 מיליון שקל בלבד, לעומת מכירות של 39.9 מיליון שקל בשנת 2010. הצניחה במכירות רשת ששת השפיעה לרעה על תוצאות מגזר המוצרים לבית. מכירות המגזר רשמו, כאמור, ירידה של 8% במכירות ל-161.6 מיליון שקל, וזאת במקביל לצניחה של 81% ברווח התפעולי במגזר ל-2.8 מיליון שקל, לעומת רווח של 15 מיליון שקל בשנת 2010.
במגזר הטקסטיל לבית הצליחה החברה לשפר את התוצאות הודות לביצועים טובים של רשת ורדינון. מכירות המגזר צמחו ב-14% ל-104.8 מיליון שקל. הרווח התפעולי נסק כמעט פי שלושה ל-8.1 מיליון שקל (7.7% מהמכירות), לעומת 2.9 מיליון שקל (3% מהמכירות) בשנת 2010.
רשת ורדינון, המונה 41 סניפים, חתמה את השנה עם גידול של 23.5% במכירות, בין היתר הודות לפתיחת 4 חנויות במקביל לסגירתה של חנות אחת ב-2011. מכירות הרשת הסתכמו ב-77.5 מיליון שקל, לעומת מכירות של 62.7 מיליון שקל ב-2010.
לדברי שמואל אנצ'ל, מנכ"ל נעמן, ההרעה בתוצאות הכספיות היא על רקע הירידה במכירות לרשת מגה, היחלשותה של רשת ששת והוצאות חד-פעמיות של כ-12 מיליון שקל.
נעמן
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.