חברת מירס החליטה לסגת מהתמודדות במכרז הסלולר של צה"ל, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בטווח הקצר, ושעשוי להגיע אף למאות מיליונים תוך כמה שנים. המשמעות הישירה היא שמירס מאבדת כ-60-70 אלף לקוחות באופן ברור בתוך כמה חודשים. ללא ספק זו תהיה פתיחה עגומה עבור מאמצי החברה להיכנס לתחרות בשוק הסלולר במגזר הפרטי, אך ראשי החברה החדשים לקחו בחשבון שעדיף לוותר עכשיו ולהתמקד במאמצי החדירה של הרשת החדשה, במקום להיאבק בשלטונות צה"ל כדי שיאפשרו להם להיכנס למכרז.
כפי שנחשף ב"גלובס", צה"ל עשה כל שביכולתו על מנת שמירס לא תתמודד הפעם במכרז. התנאים במכרז שפרסם כיוונו לכך שמירס ולא גולן טלקום יוכלו להתמודד בו. מדובר בתנאים הקשורים לניסיון וידע בעולם הסלולר, במיוחד בעולמות הדור השלישי הסלולרי - מה שברור שלמירס אין ולא יהיה בקרוב.
מירס משמשת כספק הסלולר של צה"ל בחמש השנים האחרונות והקשר בין הצדדים ידע עליות ומורדות רבים. מירס נאלצה להשקיע עשרות מיליוני שקלים כדי לעמוד בדרישות הצבא, והתוצאה הייתה מאד לא משביעת רצון מבחינת החיילים והמפקדים שלא רוו נחת ממירס והיו להם הרבה מאד טענות על איכות המכשירים והיעדר כיסוי מספק.
על כל פנים מירס עשתה את מירב המאמצים לנסות ולעמוד בדרישות צה"ל, ועד היום ישנם כאלה שמטילים ספק ברווחיותו של צה"ל כלקוח.
לאחרונה החליט צה"ל לצאת במכרז סלולרי חדש, וכאמור הוכנסו בו תנאים כאלה שמכוונים לטובת רשתות הסלולר הותיקות בכל הקשור לניסיון, ובכל הקשור לשימוש בסמארטפונים וציוד קצה אחר. כנראה שצה"ל לא יכל להישאר אדיש למצוקות החיילים והמפקדים שדרשו לקבל מכשירים מתקדמים יותר ממה שמירס יכלה להציע ולכן הוחלט לצאת במכרז חדש.
המכרז החדש, לדברי החברות הסלולריות, קשה במיוחד. החברות הסלולריות סבורות שהוא לא כלכלי והן מנסות לשנות חלק מתנאיו. בשבוע שעבר הן הגישו הצעות למרות שכאמור הן סבורות שריווחיותו מוגבלת. זו כנראה סיבה נוספת ששיחקה לידי מירס בהחלטה שלא לגשת. בעוד שבועיים לערך ייערך מכרז מקוון ואז יתברר מי הזוכה.
תגובת מירס: "מירס הפעילה מערך שיקולים נרחב במהלך התקופה האחרונה ובסופו של דבר החליטה שלא לגשת למכרז צה"ל".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.