חברת דלק רכב , יבואנית מכוניות מאזדה, פורד ובאחרונה גם BMW אשר בשליטתו של גיל אגמון, מפרסמת היום (ב') את תוצאותיה הפיננסיות לרבעון הרביעי של שנת 2011 ולשנה כולה, כשהיא מדווחת על ירידה בתוצאות - הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה.
הירידה בתוצאות החברה מגיעה, בין היתר, על רקע התחזקות הין היפני, וכן על רקע פרסום מסקנות ועדת זליכה להגברת התחרותיות בענף הרכב.
לשנת 2011 עולה, דלק רכב מדווחת על מכירות של 3.6 מיליארד שקל, לעומת מכירות של 4.6 מיליארד שקל אשתקד - ירידה של 27%. בשורה התחתונה, מדווחת החברה על רווח נקי של 125.8 מיליון שקל, לעומת רווח של 427.8 מיליון שקל אשתקד - צניחה של 70%.
בשנה של ירידה בתוצאות הכספיות, בולטים לרמה התגמולים שמעניקה דלק רכב למנהלים: גיל אגמון, המנכ"ל ובעל השליטה (המחזיקה בכ-37.5% ממניות החברה), השתכר השנה כ-4.5 מיליון שקל, כאשר האחרון ויתר ארבעת בכירי החברה (משנים למנכ"ל וסמנכ"לים) הסתכמו בסך-הכל כ-12.4 מיליון שקל.
באשר למסירות כלי הרכב (היקף המכירות), מעדכנת דלק רכב על מכירה של 32,844 כלי רכב השנה, לעומת 42,711 כלי רכב אשתקד - צניחה של 23.1%. מכירות המאזדה לבדן צנחו בשליש, מ-31,856 כלי רכב אשתקד ל-21,234 כלי רכב השנה. מכירות פורד דווקא עלו ל-11,610 כלי רכב השנה, לעומת 10,855 כלי רכב אשתקד.
נתח השוק של דלק רכב הסתכם ב-2011 ב-14%, לעומת 19% אשתקד. "הירידה בנתח השוק נובעת בעיקרה מפיגעה בכושר התחרות של החברה עקב התחזקות הין היפני, בד בבד עם היחלשות המטבע בארצות המקור ליבוא המתחרה", נכתב בדוח.
עוד ברוח, מעדכנת דלק רכב על ירידה ברווח הגולמי ל-428.3 מיליון שקל, לעומת 623.5 מיליון שקל אשתקד - צניחה של 31.3%. הרווח התפעולי הסתכם ב-256.8 מיליון שקל ב-2011, לעומת 549.8 מיליון שקל אשתקד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.