מטה להשוואת התקצוב של סטודנט לתואר הנדסאי לסטודנטים למוסיקה

פורום המכללות הטכנולוגיות יוצא למאבק להגדלת התקצוב הממשלתי של לימודי ההשכלה הטכנולוגית שנשחק משך עשרות שנים בשל תקצוב ממשלתי לקוי

פורום המכללות הטכנולוגיות יוצא למאבק להגדלת התקצוב הממשלתי של לימודי ההשכלה הטכנולוגית שנשחק משך עשרות שנים בשל תקצוב ממשלתי לקוי.

הפורום המאגד 60 מכללות טכנולוגיות ללימודי הנדסאים, פנה הבוקר לראש הממשלה ושרי האוצר והתמ"ת - בקריאה לגיבוש תוכנית חירום לאומית לביטול האפליה הנמשכת בתקצוב הממשלתי של סטודנטים ללימודי תואר הנדסאי.

סטודנטים הלומדים לתואר הנדסאי, מצויים כיום בתחתית רשימת המתוקצבים של מוסדות ההשכלה במדינת ישראל. החל משנת 2,000 קוצץ תקציב המכללות הטכנולוגיות ב-35% וכעת הן מתבשרות על קיצוץ נוסף. כתוצאה מכך עומדות המכללות הטכנולוגיות לפני קריסה.

בשבוע האחרון הוקם מטה מאבק במטרה להגדיל את התקצוב ואת מעמדם של ההנדסאים המהווים כיום את הבסיס המרכזי של כל מפעלי התעשייה בארץ. לימודי ההנדסאים מהווים כיום את התשובה לפריפריה החברתית וברכישת מקצוע נדרש.

מנכ"לית אינטל מקסין פסברג אמרה בשבועות האחרונים: "למקצוע של הנדסאים והטכנאים יש דימוי נמוך אבל הם החמצן שמזין את התעשייה. אבל החלטנו ביודעים לוותר על האוכלוסייה הזו. אם לא נחזיר את היכולת לייצר את שני התחומים האלה ולספק את כוח האדם הנדרש למוקדים אלה נפספס את היכולת שלנו בתעשייה".

בין המכללות שהתאחדו בפורום המכללות הטכנולוגיות: מכללת תל חי, מכללת כנרת, המרכז לעיצוב וטכנולוגיה באריאל, רשת אורט, המכללה הטכנולוגית רופין, המכללה הטכנולוגית באר שבע, רשת עמל, המכללה למנהל, רשת עתיד, הקריה ללימודי הנדסה וטכנולוגיה בתל אביב, מכללת נצרת עילית יזרעאל ועוד.