המחאה החברתית הניעה את הקונים אל סניפי רשת רמי לוי שיווק השקמה , אבל הורדת המחירים שחקה את הרווחים. ברבעון הרביעי של 2011 רשמה הרשת גידול של 17.8% במכירות ל-583.2 מיליון שקל, כאשר שיעור הגידול בחנויות זהות עמד על 4.9%, זאת בהשוואה לשיעור ממוצע של 3% לאורך כל שנת 2011.
הרווח הגולמי של רמי לוי הסתכם ברבעון ב-125.5 מיליון שקל, אך שיעורו נשחק מ-22.4% ברבעון המקביל ב-2010 ל-21.5% ברבעון הרביעי של 2011. יחד עם זאת ובהשוואה לרבעון השלישי של 2011, ניכר כי אחרי ירידת מחירים משמעותית שביצעה הרשת ברבעון השלישי של 2011 שבו נרשמם שיעור רווח גולמי של 20.9% בלבד, היא חזרה להעלות מחירים ברבעון האחרון של השנה.
הרווח התפעולי נשחק ברבעון ב-22% והסתכם ב-24.5 מיליון שקל. במקביל שיעור הרווח התפעולי ירד מ-6.37% ברבעון האחרון של 2010 ל-4.2% ברבעון האחרון של 2011. הרווח הנקי ברבעון צנח אף הוא ב-17.4% והסתכם ב-20 מיליון שקל.
בשנת 2011 נהנה רמי לוי מעלות שכר של 4.8 מיליון שקל, מהם 1.38 מיליון שקל במשכורות ו-3.45 מיליון שקל בבונוס. אשתו עדינה לוי, המשמשת כגזברית, השתכרה 3.2 מיליון שקל אשתקד.
שאר בכירי החברה משתכרים הרבה פחות: סמנכ"ל התפעול, שמוליק לוי, השתכר 756 אלף שקל; היועץ המשפטי, רן אפרתי, השתכר 410 אלף שקל; ודרור לוי, מנהל סניף ברשת, השתכר 373 אלף שקל בשנה.
רשת רמי לוי שיווק השקמה היא רשת השיווק השלישית בגודלה בישראל, אחרי שופרסל ומגה, וזאת לאחר שב-3 השנים האחרונות היא האיצה את התפתחותה ועברה את רשת חצי חינם, שהייתה השחקנית השלישית בשוק במשך שנים רבות.
רשת רמי לוי מונה 23 סניפים, כשהאחרון שבהם נפתח לפני כחודש באשדוד. היום (ג') צפויה הרשת לחנוך סניף בעיר באר-שבע. לרשת שני סניפים נוספים שפועלים בזכיינות.
לדברי רמי לוי, בעל השליטה ברשת, הרשת תגדיל בשנה הקרובה את מספר הסניפים ביותר מחצי ותפתח 12 סניפים בערים מודיעין, דרום תל-אביב ובית-שמש. בעקבות פתיחת הסניפים צפויה הרשת לקלוט 900 עובדים חדשים.
ברמה שנתית מכירות הרשת הסתכמו ב-2.22 מיליארד שקל - גידול של 30.2% לעומת 2010. מכירות אלה אינן כוללות את המכירות של סניפי הרשת הפועלים בזכיינות ואינן כוללות את מכירות הבשר שמבוצעות על-ידי זכיין, אלא רק את התגמול לרשת-האם.
הרווח הגולמי של החברה צמח בתקופה זו ב-25.6% ל-493.7 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי נשחק מ-23% ל-22.2% כתוצאה ממהלך הורדת המחירים במחצית השנייה של השנה.
הרווח התפעולי הסתכם ב-123.1 מיליון שקל והיווה 5.54% מהמכירות, לעומת רווח תפעולי של 115.5 מיליון שקל ב-2010, שהיווה 6.77% מהמכירות. למרות הירידה בשיעור הרווח התפעולי, מדובר עדיין בשיעור גבוה יחסית לרשתות בישראל ודומה לרשתות בעולם.
בשורה התחתונה חתמה הרשת את השנה עם גידול של 6.9% ברווח הנקי, שהסתכם ב-94.3 מיליון שקל.
"במהלך השנה יישמנו מהלך של הורדות מחירים ומבצעים מעמיקים, שהביאו להגדלה משמעותית במכירות הרשת, לצד שחיקה מסוימת בשיעורי הרווחיות. ההליכה לקראת הצרכן הגבירה את נאמנות הלקוחות שלנו, ובעזרתה גייסנו לקוחות חדשים רבים", אומר לוי.
לוי חושף בדוחות כי גייס כבר 35 אלף מנויים לפעילות הסלולר שלו, המנוהלת תחת הסלוגן "רמי לוי - זול להיות בקשר".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.