משרד התקשורת יבחן את חבילות הטריפל של הוט - כך העריך היום (ה') בכיר במשרד בשיחה עם "גלובס". לדבריו, בטווח הארוך יהיה חייב המשרד לטפל בסיטואציה שנוצרה עם החבילות הללו ולבחון אם יש צורך לפרק אותן. עם זאת, הוא הדגיש כי כרגע מטפל המשרד במחירים שגובות הוט ובזק על שימוש בתשתיותיהן, ורק לאחר מכן יתפנה לטפל בסוגייה זו.
הוט היא חברת התקשורת היחידה שיכולה למכור כיום חבילת טריפל הכוללת טלוויזיה, תשתית אינטרנט וטלפוניה (ולאחרונה גם שירותי קישוריות לאינטרנט - ISP). ההיתר למכור חבילות טריפל ניתן לחברה במסגרת הקלות שאושרו לה לפני שנים, במטרה לחזק את מצבה בשוק התקשורת במסגרת התחרות מול בזק. הקלות אחרות שניתנו לחברה כבר בוטלו, אך ההגנה שהיא מקבלת בדמות הטריפל נותרה על כנה.
המתחרות דורשות: תנאים שווים לכולם
המהלך של הוט להשקת פעילות ה-ISP שלה (הוט נט), השיפור המרשים בתוצאותיה והעובדה שהשיקה את הפעילות כקבוצת תקשורת למרות שחלות עליה מגבלות האוסרות שיווק משותף, העלו את הדרישה מצד המתחרות לחדול מההגנה שמקבלת החברה או לשנות את תנאי התחרות כך שיהיו שווים לכולם.
סלקום, פרטנר ובזק דורשות שכל שירות בחבילת הטריפל של הוט יימכר גם בצורה נפרדת. כך לא יהיה מצב שבו הוט מסבסדת את פעילות הטלפוניה והאינטרנט שלה מהרווחים העודפים שהיא מייצרת כמונופול בתחום הטלוויזיה.
באופן הזה ניתן יהיה לקבל אבחון מלא של הסבסוד הצולב בפעילויות של הוט, ובעיקר בטלוויזיה, שם המחירים למי שלא רוכש את חבילת הטריפל נחשבים לגבוהים מאוד.
עם זאת, במקרה שייווצר שוק תקשורת חדש עם 4 קבוצות תקשורת גדולות, ופרטנר וסלקום יוכלו לרכוש נגישות לתשתיות קוויות במחירים מוזלים - לא תהיה סיבה להתערב בטריפל של הוט, כיוון שלכולם תהיה האפשרות למכור חבילה זהה. אבל לגבי זה עוד חזון למועד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.