מט"ח: השקל המשיך להתחזק מול הדולר ליציג של 3.735 ש'

מול האירו נחלש השקל לרמה של 4.953 שקל ■ בנק הפועלים: "להחזיק מט"ח בשיעור של כ-10%, תוך פיזור מטבעי הכולל דולר ארה"ב, פרנק שוויצרי וליש"ט, במטרה לצמצם את הסיכון".

המסחר במט"ח ננעל היום (ו') במגמה מעורבת כאשר השקל המשיך להתחזק מול הדולר שננעל בשער יציג של 3.735 שקל. מול האירו נחלש המטבע המקומי לשער יציג של 4.953 שקל לאירו.

אתמול נרשם נתון מאקרו חיובי בארה"ב - ירידה של 5,000 תביעות בתביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף, לרמה של 348 אלף, לעומת 353 אלף תביעות בשבוע הקודם. הצפי היה לתביעות בהיקף של כ-355 אלף. מדובר ברמה הנמוכה ביותר מאז פברואר 2008.

ביום ב' יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש אפריל, כאשר הערכות הן כי הריבית תישאר על כנה. נזכיר כי בשבוע שעבר פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר נותר ללא שינוי, עובדה שהתקבלה בהפתעה בשוק, ולכן בנק ישראל, בבואו לשקול את שיעור הריבית במשק, צריך פחות לדאוג לסוגיית האינפלציה ורמות המחירים במשק.

בבנק הפועלים מעריכים כי "השקל צפוי להמשיך ולהיסחר בתקופה הקרובה בהשפעת ההתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם, ומהתפתחויות במשבר החוב באירולנד. עם זאת, נראה כי גברו ההשפעות על השקל מגורמים מקומיים וזאת, על רקע ההאטה בצמיחה הכלכלית בישראל, שבאה לידי ביטוי בין היתר בירידה בהיקף היצוא וצמצום העודף בחשבון השוטף. בנוסף, מגמת צמצום החשיפה של משקיעים זרים לשוק הישראלי ומנגד, הגדלת החשיפה של ישראלים לחו"ל, צפויה להמשך. לאור האמור לעיל, אנו ממליצים להחזיק מט"ח בשיעור של כ-10%, תוך פיזור מטבעי הכולל דולר ארה"ב, פרנק שוויצרי וליש"ט, במטרה לצמצם את הסיכון".