וול סטריט סגרה בעליות קלות למרות נתון המאקרו

זינגה איבדה גובה על רקע דיווחים שהחברה מתכננת מכירת מניות נוספת ■ "מפולת בזק" במניית אפל ■ נתון מאכזב של מכירות בתים חדשים התפרסם כחצי שעה לאחר הפתיחה אולם הסוחרים בוול סטריט לא התרגשו

יום מסחר תנודתי בוול סטריט (ו') נסגר בעליות קלות לאחר שנפתח במגמה מעורבת ובמהלכו אף נרשמו ירידות קלות. זאת, לאחר שבאירופה נסגר המסחר במגמה חיובית קלה למרות נתוני מאקרו שליליים שהתפרסמו היום ואתמול. לאחר פרסום נתון המאקרו המאכזב לפני הפתיחה בארה"ב עברו המדדים לירידות קלות אולם מהר מאוד חזרו להסחר במגמה מעורבת ולבסוף כאמור סגרו בטריטוריה חיובית. בסיכום שבועי רשם מדד הדאו ג'ונס ירידה של 1.1%, ה-S&P 500 נסוג ב-0.5% ואילו הנאסד"ק רשם עלייה מזערית.

אירופה תחילה, שם פורסם אתמול נתון מאכזב ביותר ששלח את המדדים לירידות: מדד מנהלי הרכש המשוקלל של גוש האירו לחודש מארס ירד לרמה של 48.7 נקודות מרמה של 49.3 נקודות בחודש מארס, כשהציפיות היו לעלייה לרמה של 49.3. גם המצב של גרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר בגוש האירו, לא מבשר טובות, כשהיקף פעילות הייצור במדינה עברה להתכווצות, וגם המצב בצרפת, הכלכלה השנייה בגודלה בגוש האירו, לא נראה טוב.

לאחר שיוון קיבלה "אור ירוק" לחבילת הסיוע שלה, מרכז תשומת הלב עבר לשלוש מדינות מתקשות אחרות: ספרד מוכת האבטלה, כאשר אתמול נרשמה קפיצה חדה בתשואות על אגרות החוב הספרדיות, מה שהעלה מחדש את החששות מכך שהכלכלה הרביעית בגודלה בגוש האירו תיאלץ להודיע על פשיטת רגל; פורטוגל, בה פתחו אתמול בשביתה כללית במחאה על תוכניות הצנע שהממשלה הפורטוגלית מקדמת על מנת לעמוד בתנאים של האיחוד האירופי לקבילת חבילת חילוץ בהיקף 78 מיליארד אירו; אירלנד, שנכנסה באופן רשמי למיתון, לאחר שנתונים שפרסמה אתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של אירלנד מצביעים על כך שהתמ"ג בשלושת החודשים האחרונים של 2011 (ברבעון הרביעי) הצטמק בשיעור שנתי של 0.2%, לאחר שברבעון השלישי כולו התמ"ג התכווץ ב-1.1%.

ובארה"ב, הנשיא אובמה הציג היום את המועמד שלו לתפקיד נשיא הבנק העולמי - ג'ים יונג קים, אזרח אמריקני ממוצא קוריאני המכהן בתפקיד נשיא אוניברסיטת דארטמות' (Dartmouth College). "הגיע הזמן שלתפקיד החשוב הזה ימונה מישהו שעסק בעולם המתפתח. קים פעל יותר משני עשורים על מנת לשפר את תנאי המחייה במדינות מתפתחות ברחבי העולם", אמר אובמה. מדובר במועמד מפתיע לאחר שבימים האחרונים דובר על לארי סאמרס, שר האוצר לשעבר, סוזן רייס, שגרירת ארה"ב באו"ם, וג'פרי זקס, גם הוא כלכלן ידוע שעומד בראש "מכון כדור הארץ" באוניברסיטת קולומביה

הנפט עולה

מחירי הנפט עומדים במרכז תשומת הלב של המשקיעים בתקופה האחרונה לאור המתיחות בין איראן למערב. אתמול צנחו מחיריו, לאחר שסעודיה התחייבה כי היא תגדיל ב-25% את תפוקת הנפט שלה לרמה של 12.5 מיליון חביות נפט ביום, כדי לספק את המחסור שנוצר בשווקים העולמיים. בנוסף, ההאטה בכלכלת סין תרמה אף היא לירידת המחיר, שצנח לרמה של 105 דולר לחבית. היום התהפך כיוון המסחר והנפט רשם עלייה של 1.4% לרמה של 106.9 דולר לחבית.

האם המשקיעים ישאירו את סין מאחוריהם?

ההאטה בסין מדאיגה גם היא את המשקיעים בעולם ובוול סטריט, לאחר שיו"ר קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד, הציתה מחדש את החשש לאחר שציינה השבוע כי התגברו הסיכויים שהכלכלה הגלובלית עומדת בפני מיתון עולמי - וכי סין והודו חייבות לבצע רפורמות מרחיקות לכת במערכת הפיננסית שלהן כדי לסייע לאירופה להיחלץ מהמשבר. דבריה של לגארד נאמרו כאשר לפני כשבועיים, חתכה ממשלת סין את יעד הצמיחה השנתי שלה לרמה של 7.5%, לעומת 8% באומדן קודם.

אולם, לא לכולם קשה עם ההאטה בסין. "זה תענוג בשבילי לראות את זה", אמר אתמול המשקיע האגדי ג'ים רוג'רס ל-CNBC. "הם צריכים לעשות את זה (להוריד את תחזית הצמיחה - נ.נ), זה יהיה טוב עבור סין, עבור העולם, וזה ייצור הזדמנויות עבור כולנו. אני מקווה שהשוק הסיני יתמוטט כדי שאוכל לקנות מניות סיניות".

מאקרו: נתון מאכזב של מכירות הבתים החדשים

בשעה 16:00 פורסם נתון חשוב בשוק הדיור, המהווה אינדיקציה חשובה להתאוששות הכלכלית בארה"ב. מכירות הבתים החדשים לחודש פברואר רשמו ירידה לרמה שנתית של כ-313 אלף יחידות לעומת צפי ל-326 אלף בתים בשיעור שנתי, לעומת 321 אלף בתים בחודש ינואר. עם זאת, המחיר הממוצע לבית זינק ב-8.8% לרמה של 233.7 אלף דולר.

"נפילת בזק" באפל

מניית אפל המשיכה לרכז עניין רב, כמדי יום בתקופה האחרונה. במהלך המסחר היום צנחה המניה בכ-9% בתוך מספר דקות, מהלך שהפעיל מנתק זרם לזמן קצר אולם עם חידוש המסחר חזרה המניה להסחר בירידה קלה בלבד.

מניית זינגה (סימול: ZNGA) רשמה ירידה חדה על רקע דיווחים כי החברה מתכננת מכירת מניות נוספת בהיקף של כ-43 מיליון מניות, ושבעלי עניין מרכזיים בחברה מתכננים להשתתף בה ולמכור כמויות גדולות של מניות.

חברת השילוח הבינלאומית פדקס פרסמה אתמול לפני הפתיחה את דוחותיה הכספיים לרבעון הפיסקאלי השלישי כאשר בשורה התחתונה החברה היכתה את התחזיות לאחר שפרסמה כי רווחיה לרבעון זה הוכפלו ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

פרטנר סיכמה אתמול את הרבעון הרביעי של 2011 ואת השנה כולה עם עלייה של 5% בהכנסות השנתיות ל-1.8 מיליארד דולר או 7 מיליארד שקל. את הרבעון הרביעי סיימה פרטנר בירידה של 10% בהכנסות ל-416 מיליון דולר או 1.589 מיליארד שקל, כאשר בהכנסות משירותים נרשמה ירידה בשיעור דומה ל-337 מיליון דולר או 1.286 מיליארד שקל. ההפסד הנקי הסתכם ב-49 מיליון דולר או 188 מיליון שקל.

נייקי , פרסמה אמש לאחר נעילת המסחר בוול סטריט את דוחותיה לרבעון השלישי, מהם עולה כי החברה עלתה מעל תחזיות האנליסטים כאשר רווחיה עלו ב-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. רווחיה של נייקי עמדו על 560 מיליון דולר, או 1.20 דולר למניה, לעומת 523 מיליון דולר, או 1.08 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. ציפיות השוק היו לרווחים של 1.17 דולר למניה. הכנסות החברה עלו ב-15% ל-5.8 מיליארד דולר, כאשר ההכנסות בצפון אמריקה, השוק הגדול ביותר שלה, עלו ב-17%.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]