העליות בבורסה התחזקו בסיום; מזרחי טפחות זינקה 4.9%

מחר יפרסם בנק ישראל החלטת הריבית לאפריל - האם יעדכן תחזית הצמיחה? ■ דש בהמלצה חמה על טאואר ■ מניות פרוייקט "תמר" הגיבו להגדלת גודל המאגר בעליות חדות ■ ירידות במניות התקשורת ■ המחזור נותר נמוך

המסחר בבורסה באחד העם התנהל היום (א') בעליות שערים ונסגר בגבוה היומי (מדד המעו"ף), על רקע הנעילה החיובית בבורסות אירופה ו-וול סטריט ביום ו' האחרון, למרות נתוני מאקרו לא מעודדים במיוחד שהתפרסמו באחרונה, ומצביעים על התכווצות בכלכלת גוש האירו. בזירה המקומית, צפוי בנק ישראל לפרסם מחר את החלטת הריבית המרכזית לחודש אפריל, אשר לפי הערכות תיוותר על כנה. המחזור היום נותר נמוך הסתכם בכ-687 מיליון שקל.

נתחיל עם הזירה המקומית, כאשר מדד המעו"ף ננעל ביום חמישי בעליה מזערית של 0.05% לרמה של 1115.74 נקודות. זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מעריך שבהתאם למצב הנוכחי, הכיוון הכללי של המדד הוא כלפי מעלה - עד כדי אפשרות לראלי של ממש.

"אני עדיין מעריך שהסבירות נוטה לכיוון של פריצת רמת ה-1,124 נקודות כלפי מעלה ולהתחלה של גל עולה. פריצה כזו אמורה להימשך לכדי גל עולה משמעותי", כותב סגל בסקירה שלו. אולם עדיין שומר על זהירות מסויימת, ומציין כי "מהלך מתחת ל-1,100 נקודות ייחשב לסימן דובי".

לעומת זאת, בבנק הפועלים מעריכים כי "בהעדר קטליזטור משמעותי, יימשך הדשדוש בשוק המקומי גם בטווח הקרוב". לפי שעה, בבנק סבורים כי לא ניתן להבחין בקטליזטור מעין זה. "לפיכך, נמשיך להערכתנו לראות את מדדי המניות נסחרים בתנודתיות בטווח שערים צר למדי, תוך מחזורי מסחר נמוכים". (לסיפור המלא)

פישר יעלה תחזיות הצמיחה?

בזירת המאקרו המקומית, צפוי בנק ישראל להודיע מחר על העלאת תחזית הצמיחה של המשק הישראלי, כך נודע ל"גלובס". תחזית הצמיחה לשנת 2012 עומדת כעת על כ-2.8%, לאחר שירדה מרמה של 3.2%, בשל מה שבנק ישראל כינה אז "תנאי הכלכלה הרעועים בעולם לאור משבר החובות באירופה".

עוד צפוי הבנק להכריז על החלטת הריבית המכרזית במשק לחודש אפריל, שצפויה לפי הערכות להיוותר ללא שינוי - ברמה של 2.5%. (לסיפור המלא)

נתונים מדאיגים בעולם

בזירה העולמית, ננעל המסחר בבורסות אירופה בעליות ביום ו', חרף מספר נתוני מאקרו שליליים. כך למשל, מדד מנהלי הרכש של גוש האירו לחודש מארס ירד לרמה של 48.8 נקודות, מתחת לצפי לאומדן של 49.3 נקודות - כאשר הייצור בגרמניה בלבד עבר באופן מדאיג למגמת התכווצות, עם אומדן של 48.1 נקודות.

זאת, כאשר הדאגה באשר ליוון ואיטליה התחלפה בחרדה מהמצב הכלכלי בספרד - אשר דיווחה בחודש שעבר עם יחס גירעון-תוצר גבוה מהמתוכנן, וסובלת משיעור אבטלה שלא יורד מרף ה-20% מזה זמן רב.

בוול סטריט, מנגד, נחתם המסחר בעליות שערים חרף נתון מכירות הבתים שהצביע על מכירות של 313 יח"ד בחודש פברואר (לפי שיעור שנתי). לעומת זאת, נתון התביעות השבועיות לדמי אבטלה המשיך לרדת - לרמה של 348 אלף תביעות, הרמה הנמוכה ביותר זה 4 שנים.

עודכנו הרזרבות ב"תמר"; מזרחי מזנקת לקראת הדוח

שותפות הגז-נפט ישראמקו עדכנה ביום חמישי כי בעקבות מידע שנאסף בחודשים האחרונים גדל סך המשאבים בקידוח "תמר" ל-9.71 TCF גז טבעי, לאחר שבאוגוסט 2011 עודכנו הרזרבות ל-9.1 TCF. עוד עולה מהדוח שפרסמה החברה כי ייתכן שיש רזרבות נוספות ב"תמר" בהיקף של 1.56 TCF מה שעשוי לאפשר הפקה של עד עד 11.27 TCF גז טבעי. (לסיפור המלא)

מניות הבנקים ריכזו עניין ורשמו עליות חדות, לקראת פרסום הדוחות בימים הקרובים. מחר צפוי מזרחי טפחות לפרסם את תוצאותיו ל-2011. גם אפריקה רשמנ עלייה חדה לקראת פרסום הדוחות ביום רביעי.

חברת כלל ביטוח הנמצאת בשליטת קבוצת אידיבי של נוחי דנקנר סיכמה בשבוע החולף את הרבעון הרביעי של שנת 2011 ואת השנה כולה. הרווח הנקי של הקבוצה לבעלי מניותיה ברבעון הרביעי הסתכם בכ-114 מיליון שקל (לעומת כ-168 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד). בשנת 2011 כולה הרווח הנקי לבעלי המניות הסתכם בכ-17 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-600 מיליון שקל ב-2010.

השיאן החדש: שכר של 100 מיליון שקל לעזריאלי ב-4 שנים

ביטוח ישיר דיווחה על תוצאותיה הכספיות, כשהיא מציגה הכנסות בהיקף של 1.5 מיליארד שקל בשנת 2011, בדומה לאשתקד. זאת, בעוד הרווח ממגזרי הפעילות הסתכם ב-178.2 מיליון ששקל, לעומת רווח של 238.2 מיליון שקל אשתקד. הרווח הכולל המיוחס לבעלי המניות הסתכם בכ-17.5 מיליון שקל.

חברת די מדיקל ריכזה עניין לאחר שהודיעה בשבוע שעבר על רה-ארגון משמעותי בשורותיה. החברה פיטרה את רוב עובדיה בטירת הכרמל, קיצצה בשכר הבכירים ותוותר על מאמצי השיווק העצמאיים שלה. היא תחפש רוכש לטכנולוגיה שלה, ובינתיים תפיץ את מוצריה רק בהסכמי הפצה גדולים או כרכיבים בתוך מוצרים של חברות אחרות. ‏(לסיפור המלא)

האם עננת שטרי ההון, שמעיבה על מניית טאואר כבר שנים, בדרך לפתרון? על פי הערכות בשוק, בטאואר מנסים לגבש פתרון לסוגיית השטרות, במסגרתה תרכוש החברה את שטרי ההון מ-2 הבנקים הגדולים, הפועלים ולאומי, וכן מבעלת השליטה בה החברה לישראל תמורת עשרות מיליוני דולרים, והם ימחקו מספריה. היום פרסמה דש ברוקראז' המלצת "קניה" על המניה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]