ההמלצות החמות: 2 תעודות סל שיגדרו את השקעתכם באפל

באתר הכלכלי - The Street החלו לבחון כלים פיננסים היכולים להוות כאמצעי גידור למקרה שמניית אפל תרשום תיקון חד של עשרות אחוזים בתקופה הקרובה וממליצים על 2 תעודות סל העוקבות באופן שווה אחר ה-Nasdaq-100

לאחר שהשלימה זינוק של 80% בעשרת החודשים האחרונים ויותר מ-540% ב-5 השנים האחרונות, אנליסטים רבים החלו להעלות תהיות לגבי המשך המירוץ השורי שבו מצויה ענקית הטכנולוגיה אפל. לכן, באתר הכלכלי הפופלרי -The Street החלו לבחון כלים פיננסים היכולים להוות כאמצעי גידור למקרה שהמניה תיכנס לסיחרור ותרשום תיקון חד של עשרות אחוזים בתקופה הקרובה.

כאמור, מוקדם יותר החודש הודיעה אפל כי תחזור לחלק דיבידנד, לראשונה זה 17 שנה, וחשפה תוכנית לרכישה חוזרת של מניותיה בהיקף של 10 מיליארד דולר, ובכך היא הפכה פופלרית ביותר גם בקרב מנהלי ההשקעות וקרנות הנאמנות המשקיעים רק במניות דיבידנד. בהקשר לכך, אנליסטים רבים ציינו כי אפל הפכה למעשה לחברה השנייה במדד ה-S&P 500 המחלקת את הדיבידנד ה"שמן" ביותר למשקיעיה, כאשר רק ענקית התקשורת AT&T מקדימה אותה.

עובדה חשובה נוספת שציינו האנליסטים היא ההשפעה הרבה שיש לאפל על במדדי המניות השונים. כך למשל במדד מניות הטכנלוגיה Dow Jones U.S. Technology Sector Index Fund המשקל של אפל הוא יותר מ-1/5 מכל נכסי המדד.

כתוצאה מכך, מרבית תעודות הסל העוקבות אחר מדדים אלה ומעניקות משקל יתר לאפל, צפויות לצנוח גם הן ברגע שאפל תיכנס למהלך של תיקון חד. אולם, באתר מציינים שתי תעודות סל העוקבות אחר המדדים המרכזיים שבהם נסחרת גם אפל, אך מעניקים למניות המדד משקל שווה.

תעודת הסל הראשונה שעליה ממליצים באתר היא Nasdaq-100 Equal Weight Index Fund (סימול: QQEW). בניגוד לתעודות הסל הרגילות העוקבות אחר מדד ה-Nasdaq-100 (תעודות הסל - PowerShares QQQ), תעודת הסל שעליה ממליצים באתר בוחנת את 100 המניות הנסחרות במדד באופן שווה ולא מעניקה למניה כזו או אחרת משקל יתר, ולכן במקרה של ירידה מאסיבית של אפל או של מיקרוסופט, לא תשפיע במידה רבה על תעודת הסל, שכן כל מניה הנסחרת במדד מגלמת סיכון שווה של 1%.

מוצר דומה לתעודת הסל העוקבת אחר מדד ה- Nasdaq-100 היא Direxion Nasdaq-100 Equal Weighted Index Shares (סימול: QQQE). גם תעודת סל זו מעניקה משקל שווה למניות הנסחרות במדד, אך לא פחות חשוב היא נחשבת לפחות ממונפת, עניין המהווה יתרון נוסף.