הבורסה סגרה בגבוה היומי: כיל קפצה 3.5% לקראת הדוח

פתיחה חיובית של המסחר בוול סטריט לאחר דברי ברננקי על המשך התמרוץ המוניטרי ■ הערב: בנק ישראל יפרסם החלטת הריבית - עשוי להעלות את תחזית הצמיחה ■ המחזור גדל והסתכם בכ-1.47 מיליארד שקל

יום המסחר בבורסה (ב') נסגר בעליות שערים חדות, על רקע פרסום דוחות כספיים טובים של חברות מובילות ולאור פרסום נתון מאקרו מעודד מגרמניה שסיפק דלק לשוקי חו"ל ולאחר שיו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי רמז כי תיתכן השקה של תוכנית תמרוץ נוספת כדי לתמוך בהמשך הורדת שיעור האבטלה (על כך בהמשך). הערב יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית ועשוי להעלות את תחזית הצמיחה למשק, כפי שפורסם ב"גלובס" ביום ה'. במקביל לעליות החדות נרשמה גם עלייה חדה במחזור שהסתכם בכ-1.47 מיליארד שקל.

אירופה תחילה, כאשר המשקיעים מגיבים מתעודדים היום מנתון מאקרו חיובי שהתפרסם הבוקר בגרמניה - מדד סנטימנט העסקים לחודש מארס, שרשם קריאה של 109.8 נקודות - לעומת הצפי בשוק לקריאה של 109.6 נקודות בלבד.

השווקים גם הגיבו בחיוב לחדשות בדבר האפשרות להרחבת מנגנוני החילוץ באירופה. לפי מקור אירופאי בכיר, ממשלת גרמניה עשויה להגדיל את השתתפותה בהלוואות ליתרות החירום האירופאית - וכך, עשוי לקום לצד קרן החילוץ האירופאית (EFSF) על סך 440 מיליארד אירו, מנגנון חילוץ נוסף אשר יסכם את יתרות החירום בהיקף של 940 מיליארד אירו. בתוך כך, המשקיעים בשווקים הגלובליים

בארה"ב, יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי סיפק היום רמז עבה לתוכנית תמרוץ שלישית שהשווקים כה מצפים לה - ומקפיץ את השווקים. בנאום שנשא באיגוד הקבלנים הלאומי בארה"ב אמר ברננקי כי הוא מעודד מהירידה בשיעור האבטלה, אולם לדבריו יש צורך בהמשך מדיניות מרחיבה כדי לתמוך בצמיחה ובהורדת האבטלה. הירידה באבטלה, לפי ברננקי, עשויה לשקף "תפנית במגמה השלילית בשוק העבודה שהחלה ב-2008. על מנת שתפנית זו תושלם, יש צורך בהרחבה מהירה של הייצור והגברת הביקושים מצד הצרכנים והעסקים, תהליך שהמשך המדיניות המוניטרית המרחיבה יכול לתמוך בו".

בזירה המקומית, צפוי בנק ישראל להכריז היום על החלטת הריבית המרכזית במשק לחודש אפריל, שלפי קונצנזוס אנליסטים בשוק צפויה להיוותר ללא שינוי - ברמה של 2.5%. עוד עשוי להודיע הבנק על העלאת תחזית הצמיחה במשק ל-2012, העומדת כעת על כ-2.8% לפי תחזית הבנק (לעומת 3.2% לפי תחזית משרד האוצר. (לסיפור המלא)

מזרחי טפחות מכה את התחזיות; כיל זינקה לקראת הדוחות

בנק מזרחי טפחות הציג הבוקר תוצאות שיא: רווחי הבנק הסתכמו ב-1.044 מיליארד שקל (לראשונה בתולדותיו, מעל למיליארד שקל), עלייה של 30% בהשוואה לשנת 2010, כאשר התשואה על ההון עמדה על 14.6%. הלימות הון הליבה של מזרחי טפחות עמדה על 7.77%. על הבנק להגיע להלימות הון של 9% עד שנת 2015 כלומר עליו להגדיל את ההון בכ-1.5 מיליארד שקל, מטלה שבקצב הרווחיות הנוכחי אינה מהווה בעיה עבור הבנק. (לסיפור המלא)

קבוצת פז דיווחה גם היא על תוצאותיה הפיננסיות, כאשר עליית מחירי הנפט והדלקים פגעו במרווחי הזיקוק - והובילו את החברה להציג צניחה של 72% ברווח הנקי לכ-137 מיליון שקל בלבד, לעומת 492 מיליון שקל אשתקד. בשורה העליונה, ההכנסות הסתכמו בכ-18.6 מיליארד שקל, זינוק של 24% לעומת הכנסות של 15.04 מיליארד שקל אשתקד.

בזן פרסמה גם היא את דוחותיה הכספיים לרבעון האחרון ולשנה כולה כאשר בשורה התחתונה החברה מאכזבת ורושמת הפסדנ ניק של 87 מיליון דולר ב-2011 לעומת רווח נקי של 73 מיליון דולר ב-2010, זאת בעיקר בשל העלייה העולמית במחירי הנפט שגרמו לחברה הוצאות כבדות. בשורה העליונה רושמת החברה עלייה בהכנסות לרמה של 9.7 מיליארד דולר.

שותפויות "תמר" הודיעו בשבוע שעבר כי בעקבות מידע שנאסף בחודשים האחרונים גדל סך המשאבים בקידוח "תמר" ל-9.71 TCF גז טבעי, לאחר שבאוגוסט 2011 עודכנו הרזרבות ל-9.1 TCF. עוד עולה מהדוח שפרסמה החברה כי ייתכן שיש רזרבות נוספות ב"תמר" בהיקף של 1.56 TCF מה שעשוי לאפשר הפקה של עד עד 11.27 TCF גז טבעי. נציין את ישראמקו ואת קבוצת דלק . (לסיפור המלא)

בהמשך לכך, מניות הבנקים ריכזו עניין לקראת פרסום דוחותיהם בימים הקרובים. נציין את לאומי , הפועלים , דיסקונט . גם מניית אפריקה ישראל ריכזה עניין לקראת פרסום דוחותיה ביום רביעי.

עוד מניה שבלטה היום בעליות חדות לקראת פרסום הדוחות מחר בבוקר היא כיל שמשכה גם את חברה לישראל .

חברת מעריב מקונצרן אי.די.בי דיווחה אמש על תוצאותיה לשנת 2011, כאשר הפסידה במהלך השנה כ-96.4 מיליון שקל, צמצום של כ-18% לעומת ההפסדים שרשמה החברה בשנת 2010. סך ההכנסות ירדו ב-16% לעומת 2010 והסתכמו ב-271.2 מיליון שקל. (לסיפור המלא)

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]