וול סטריט ננעלה בעליות לאור רמיזת ברננקי על QE3

יו"ר ה'פד' רמז בנאום שנשא היום על תוכנית רכישות אג"ח שלישית ■ היום דווח כי גרמניה עשויה להגדיל את היקף מנגנון החילוץ האירופי ל-940 מיליארד ד' ■ במאקרו: מכירות הבתים בתהליך לחודש פברואר ירדו ב-0.5% - מתחת לצפי

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות, בעיקר בשל נאומו של יו"ר ה'פד' בן ברננקי, בו הוא רמז על כוונתו להשיק תוכנית רכישות אג"ח שלישית (QE3) כדי להאיץ את צמיחת הכלכלה ואת שוק התעסוקה. כמו כן, הגיעו דיווחים מעודדים לפיהם גרמניה מתכוונת להגדיל את מנגנוני החילוץ להיקף של 940 מיליארד אירו וכן בשל זינוק במדד אמון העסקים שלה שהיכה את התחזיות והוכיח שוב כי גרמניה היא הכלכלה המובילה ביבשת.

לאחר שהשווקים בוול סטריט סיימו את שבוע המסחר במגמה מעורבת והעידו כי "לא לעולם חוסן" והעליות לא יימשכו לעד, משקיעים רבים שואלים את עצמם האם אנו ניצבים בפני תיקון שלאחריו השווקים ימשיכו לעלות או שמא אנו ניצבים בתחילתה של מגמה דובית.

אמיר כהנוביץ מכלל פיננסים דווקא אופטימי לגבי מצב השווקים וטוען כי בשל התייצבות התשואות של אג"ח ממשלת ספרד ואיטליה בחודשים האחרונים, לא קיימת סכנה של חדלות פרעון מצידם של המדינות הבעייתיות. אולם, בכלל פיננסים מעריכים כי מחירי הנפט המאמירים הן מעין צוואר בקבוק החוסם את המשך הצמיחה של הכלכלה הגלובלית.

אירופה תחילה. לפי דיווחים בסוכנויות הזרות, ממשלת גרמניה צפויה להגדיל את השתתפותה במתן הלוואות ליתרות החירום האירופאית - ובכך להגדיל את היקף מנגנוני החילוץ באירופה לסכום של כ-940 מיליארד אירו. הדיווחים מצטטים מקור אירופאי בכיר, שסירב להזדהות לאור רגישות העניין.

המשקיעים בשווקים הגלובליים התעודדו היום על רקע נתון מאקרו חיובי שהתפרסם הבוקר בגרמניה - מדד סנטימנט העסקים לחודש מארס, שרשם קריאה של 109.8 נקודות - לעומת הצפי בשוק לקריאה של 109.6 נקודות בלבד. הנתון החיובי הוכיח שוב כי כלכלת גרמניה היא החזקה ביותר ביבשת.

עוד באירופה נראה כי לאחר שהלחץ מיוון התמתן מעט עקב אישור חבילת החילוץ, כעת המשקיעים עברו להתמקד בשלושת המדינות הבעייתיות ביבשת - איטליה, ספרד ופורטוגל. ראש ממשלת איטליה מריו מונטי הצהיר אמש כי החובות של ממשלת ספרד עלולים לסכן גם את מערכת הבנקאות באיטליה החשופה במידה רבה לספרד.

גם יו"ר קרן המטבע העולמית קריסטין לגארד, ליבתה את היצרים כאשר הצהירה לפני מספר ימים כי הכלכלה הגלולבית ניצבת בפני מיתון, בעיקר בשל ההאטה המתמשכת בכלכלות המתפתחות ובראשן סין והודו והן בשל משבר החוב האירופי ההולך ומעמיק.

ברננקי מפתיע - רומז על QE3

גולת הכורתר היום הייתה נאומו של יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי, שסיפק רמז עבה לתוכנית תמרוץ שלישית שהשווקים כה מצפים לה - ומקפיץ את השווקים. בנאום שנשא באיגוד הקבלנים הלאומי בארה"ב אמר ברננקי כי הוא מעודד מהירידה בשיעור האבטלה, אולם לדבריו יש צורך בהמשך מדיניות מרחיבה כדי לתמוך בצמיחה ובהורדת האבטלה.

הרמז העבה של ברננקי תואם למעשה את הערכותיו של ביל גרוס, מנכ"ל קרן האג"ח הגדולה בעולם - פימקו, שהעריך אמש כי ה'פד' יכריז על תוכנית הרכישות השלישית שלו מאז משבר המשכנתאות של 2008 ב-25 באפריל, לאחר כינוס ועידת השוק הפתוח (FOMC). את הדברים צייץ בחשבון הטוויטר שלו, הלילה.

בזירת המאקרו: חוזים לרכישות בתים

בשעה 16:00 פורסם נתון החוזים לרכישת בתים (מכירות בתים בתהליך) לחודש פברואר, ואכזב את המשקיעים לאחר שהצביע על ירידה של 0.5% בלבד, לעומת קונצנזוס האנליסטים שצפה עלייה של 1% ולאחר שבחודש הקודם עלה ב-2%.

טאואר, אפל ומורגן סטנלי מרכזות עניין

אמריקן אקספרס הודיעה היום כי היא תגדיל את הדיבידנד הרבעוני שלה ב-11% ל-20 סנט למניה. בנוסף אישר דירקטוריון החברה buyback של מניות החברה של עד 150 מיליון מניות.

בדש ברוקראז' יצאו בהמלצה שורית על חברת השבבים טאואר כאשר במרכזה טוענים האנליסטים של בית ההשקעות כי המנייה תזנק בעשרות אחוזים במידה ואכן תיפטר בעיית שטרי ההון במלואה. בדש מעניקים לחברה מחיר יעד של 1.8 דולר למניה.

אפל המשיכה לרכז עניין גם היום לאחר שביום ו' היא נפלה במהלך המסחר ב-9% בשל טעות שביצע אחד ממחשבי העל המעבירים פקודות לבורסה.

בנק ההשקעות מורגן סטנלי מתכוון לקנות את חלקו של סיטיגרופ במיזם ההשקעות המשותף שלהם, חברת ההשקעות סמית' בארני, בעסקה שהיקפה יכול להגיע לכ-10 מיליארד דולר, כך טוען מקור המקורב להנהלה של מורגן סטנלי.

ענקית קידוחי הנפט והגז נובל אנרג'י , השותפה באתרי הקידוח "תמר" ו"לוויתן" דיווחה אמש כי היא מעריכה מחדש את תפוקת הנפט והגז בכל האתרים שבהם היא שותפה, וצופה כי התפוקה ברבעון הראשון של 2012 תגדל.

חברת טבע קיבלה את אישור מנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA , לתרסיס קורטיקו-סטרואידי "יבש", לטיפול בנזלת עונתית ותסמיני אלרגיה כל שנתיים אצל מבוגרים ומתבגרים בגילאי 12 ומעלה. בטבע מציינים כי המוצר, QNASL, צפוי להיות זמין לפי מרשם החל מהחודש הבא ויהיה התרסיס "היבש" - הראשון בקטגוריית מוצר שבה מכירות שנתיות של כ-2.5 מיליארד דולר.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]