ההכנסות של אופ"א ממכירת כרטיסי VIP לתאי צפייה ("הוספיטליטי") ביורו 2012 צפויות לרדת משמעותית. כך הודה דייויד טיילור, הסמנכ"ל המסחרי של ארגון הכדורגל האירופי.
יורו 2008, שנערך בשווייץ ואוסטריה, הכניס לאופ"א 150 מיליון אירו (פי שלושה יותר לעומת יורו 2004 בפורטוגל, שהסתפק בהכנסות של 50 מיליון אירו מ"הוספיטליטי"). והטורניר שייערך בקיץ הקרוב באוקראינה ופולין? הוא אמור להכניס מסעיף ה-VIP כ-105 מיליון אירו, או במילים אחרות, צניחה של 30% לעומת יורו 2008.
באופ"א מעריכים כי קיומם של המשחקים האולימפיים בלונדון בקיץ הקרוב פוגעים במכירות: חברות מסחריות גדולות מעדיפות לצ'פר את העובדים והספקים שלהן עם חוויית VIP באולימפיאדה באנגליה, ולא מעוניינות להשקיע ביורו שיתקיים במדינות ממזרח אירופה. לפני ארבע שנים נערכו המשחקים האולימפיים בבייג'ין שבסין הרחוקה, מה שהעלה את האטרקטיביות של היורו בעיני התאגידים האירופיים.
אופ"א צפויה להכניס מיורו 2012 כ-1.3 מיליארד אירו, מה שיאפשר לה לסיים את עונת 2011/12 ברווח, אחרי שדיווחה בשבוע שעבר על הפסדי שיא בגובה 86 מיליון אירו בעונת 2010/11. היורו נחשב לאירוע הספורט השלישי הכי מכניס בעולם, אחרי המונדיאל והמשחקים האולמיפיים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.