נעילה יציבה בבורסה: Hallo 015 הורידה את פרטנר ב-2%

החברה מציעה שיחות ו-SMS ללא הגבלה ב-99 שקל בחודש ■ כיל ושטראוס פרסמו דוחות כספיים - המניות עלו ■ מניית לאומי איבדה 0.7% בצל חקירת רשות ני"ע

יום המסחר בבורסה של תל אביב (ג') ננעל ביציבות לאחר עליות השערים החדות אתמול בוול סטריט, כאשר גם בניו יורק מתנהל כעת המסחר ביציבות. נזכיר כי עונת הדוחות נמצאת בשיאה והיום המשיכו לזרום לשוק הרבה דיווחים, ביניהם גם של חברות מובילות. מניות הסלולר נלחצו היום מטה בעקבות כניסת מתחרה חדשה - Hallo 015.

בנק ישראל הותיר אתמול, כצפוי, את שיעור הריבית במשק על 2.5% בחודש אפריל אולם העלה את תחזית הצמיחה ל-2012 מ-2.8% ל-3.1%. רונן מנחם, מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה בבנק מזרחי-טפחות, אומר בתגובה כי "אם לא תהיינה הפתעות לרעה בתחום הכלכלי, סבב הורדות הריבית הגיע לסיומו; לא זו בלבד, הסיכוי לכך שהריבית תעלה במחצית השנייה של השנה גדל". לתגובות כלכלנים בעקבות הודעת בנק ישראל.

מניות הסלולר תחת לחץ

מניות התקשורת ריכזו עניין שלילי ברקע הודעת המתחרה החדשה HALLO כי תציע חבילת סלולר ללא הגבלה ב-99 שקל לחודש. נציין בהקשר זה את פרטנר , סלקום , בזק והוט .

מניית כיל ריכזה עניין. החברה פרסמה את תוצאותיה ל-2011 לפני פתיחת המסחר. בשורה התחתונה דיווחה כיל כי הרווח ברבעון הרביעי הסתכם בכ-370 מיליון דולר, עליה של כ-50% לעומת 245 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה הסתכם ב-29 סנט ברבעון, נמוך ב-2 סנט מקונצנזוס האנליסטים של "גלובס" ופסגות. במקביל הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד של 260 מיליון דולר עבור הרבעון הרביעי של שנת 2011.

חברת הביטוח מגדל רשמה בשנת 2011 רווח של כ-297 מיליון שקל לעומת כ-782 מיליון שקל ב-2010. ברבעון הרביעי של השנה הסתכם הרווח בכ-14 מיליון שקל, לעומת כ-188 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

גם שטראוס פרסמה תוצאות. הרווח התפעולי הסתכם בכ-154 מיליון שקל ברבעון הרביעי בהשוואה לכ-115 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2010, גידול של 33.7%. הרווח הנקי לבעלי המניות נותר יציב והסתכם בכ-33 מיליון שקל.

חברת טבע הודיעה היום על השקת תרופתה ה-Quetiapine, גרסה גנרית לתרופת הסרוקל של חברת אסטרה-זנקה לטיפול בסכיזופרניה. ההשקה של התרופה באה יום לאחר שהפטנט על התרופה של חברת אסטרה-זנקה פג.

אתמול דווח כי רשות ני"ע תשאלה בכירים בבנק לאומי - ראש חטיבת כספים וכלכלה קובי הבר והחשבונאי הראשי מנחם שוורץ - לגבי פרסום אזהרת רווח של בנק לאומי בנובמבר האחרון, 4 ימים בלבד לאחר הנפקת כתבי התחייבות של הבנק. ההנפקה בוצעה ב-14 בנובמבר ע"י לאומי מימון. חקירת הרשות הוגדרה כבירור מנהלי על פי חוק אכיפה מנהלית והבנק עלול לספוג קנס של עד 5 מיליון שקל אם יימצא אשם. הטענות נגד לאומי הן כי בזמן הנפקת כתבי התחייבות נדחים הבנק לא גילה את כל המידע שברשותו.

כלכלני דויטשה בנק פרסמו הבוקר עדכון לסקירתם על מניות ישראמקו . בשורה התחתונה מעלים כלכלני דויטשה את מחיר היעד לישראמקו מ-52 ל-66 אגורות, גבוה בכ-21% ממחיר יחידת ההשתתפות בבורסה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]