הוט ו-yes יקיימו פיילוט לשיווק חבילה צרה. מועצת הכבלים והלוויין, בראשות ניצן חן, יזמה שימוע ציבורי לפני ביצוע מהלך ניסיוני, לפיו שתי הפלטפורמות יציעו לציבור המנויים שלהן חבילת בסיס מצומצמת שתכלול את ערוצי החובה - 1, 22, 33, 23, 99, 10, 9, 24, את הערוץ הייעודי בערבית, ערוץ הקניות ושידורי הרדיו - ולצדם מספר ערוצים בסיסיים שייקבעו מראש ואשר עשויים לכלול ערוץ לילדים, ערוץ ספורט, ערוץ סרטים, ערוץ סדרות, ערוץ לחובבי סרטי תעודה ותרבות, וכן ערוצים על-פי בחירה של המנוי בתשלום נפרד.
על-פי ההערכה, הצפי לעלות חבילת בסיס הוא 100 שקל, והפיילוט יתקיים למשך חודש-חודשיים.
למרות שמדובר בשימוע שאליו יוצאת המועצה, מדובר במהלך מחושב שתואם מראש עם הפלטפורמות.
ההחלטה לצאת לשימוע מגיעה בסמוך לאישור חוק ה-DTT בכנסת באחרונה. החוק, המדבר על הרחבת מערך "עידן+", הגיע לאחר ניסיונות רבים לאלץ את החברות לספק חבילה צרה משלהן. משאושר החוק, המאפשר חיבור ללא דמי מנוי לממיר דיגיטלי באמצעותו ייקלטו עד 18 ערוצים בסיסיים, הוא מהווה איום כלכלי על הוט ו-yes. כעת הן נערכות יחד עם מועצת הכבלים והלוויין לספק חבילות בסיסיות ומוקטנות משלהן.
על-פי השימוע שמפרסמת המועצה, מבקשת החברה מהציבור להביע עמדות באשר "למידת האטרקטיביות ומהו הביקוש הצפוי של מנויים לחבילה צרה, אשר מחירה יהיה נמוך מזה המוצע בחבילות הקיימות היום, אך תכיל מספר ערוצים מצומצם בהשוואה לאותן החבילות".
המועצה מבקשת לדעת "אילו ערוצים ו/או תכנים צריכים להיכלל במסגרת החבילה הצרה, מעבר לערוצי החובה כהגדרתם לעיל, מהן השלכות הכללת ערוץ במסגרת החבילה הצרה מבחינת צפי הכנסות הערוץ, שיעור החשיפה של הערוץ, ובכל היבט אחר מהן ההשלכות של אי-הכללת ערוץ במסגרת חבילה צרה מבחינת צפי הכנסות הערוץ, שיעור החשיפה של הערוץ, ובכל היבט אחר". השימוע יימשך עד סוף אפריל.
ניצן חן מסר בתגובה: "חבילה צרה נועדה לתת מענה למנויים המבקשים להפחית את דמי המנוי החודשיים ומוכנים להסתפק במספר ערוצים מצומצם.
"השימוע שעל הפרק יסייע למועצה, בגיבוש מהלך ראשון של פיילוט אשר יבצעו החברות. התגובות לשימוע נדרשות, בין היתר, על מנת לגבש את דעת המועצה באשר לאופן האספקה של חבילת השידורים המצומצמת - בחבילה צרה קבועה מראש על-ידי החברות או באמצעות הוספת ערוצים בודדים לפי דרישת המנויים, לפרק הזמן הנדרש לביצוע הפיילוט וכן לקבוצות האוכלוסייה אשר ייכללו בו".
בהוט סירבו להגיב. מ-yes לא נמסרה תגובה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.