שינוי כיוון בשוק המט"ח: הדולר היציג התחזק ל-3.734 ש'

האירו נחלש בכ-0.1% ושערו היציג נקבע על 4.957 שקלים ■ בארה"ב פורסמו נתוני מאקרו

השקל מתחזק היום (ה') קלות בזירת המט"ח המקומית מול האירו אולם עבר לירידה מול הדולר. בנק ישראל קבע את השער היציג של הדולר בעלייה של כ-0.3% לרמה של 3.73 שקלים ומנגד האירו נחלש בכ-0.1% לרמה של 4.957 שקלים בהתאמה.

בזירת המט"ח העולמית הדולר נסחר סביב 1.327 דולרים לאירו. מול הין היפני הדולר נחלש ל-82.1 ין לדולר.

ברקע למסחר במט"ח, באירופה ובשאר שוקי העולם ממתינים לתוצאות מפסגת שרי האוצר של גוש האירו שתיערך בסוף השבוע בדנמרק ובה צפויים השרים לאשר מהלך שבו ניתן יהיה להפעיל את קרן החילוץ הקבועה (ESM) ביחד עם קרן החילוץ הזמנית (EFSF) על מנת להגיע לסכום כולל של קרוב ל-940 מיליארד דולר, שישמשו כחומת אש בפני התפשטות משבר החוב ברחבי אירופה.

בזירת המאקרו האמריקנית, היום פורסמו בארצות הברית שני נתונים משמעותיים. הנתון הראשון והחשוב יותר, הינו ההערכה השלישית לתמ"ג של ארצות הברית ברבעון הרביעי של 2011. הנתון השני הינו, כמדי שבוע, מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-24.3.

הגידול בתמ"ג של ארצות הברית ברבעון הרביעי של 2011 נותר על 3%, בפעם השלישית ברציפות, וזאת בהתאם לתחזיות. נתון התביעות השבועיות לדמי אבטלה בארצות הברית איכזב במעט כשרשם עלייה גדולה יותר מהתחזיות. בשבוע שהסתיים ב-24.3 עלה מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה ל-359 אלף, מרמה קודמת של 348 אלף שהייתה הרמה הנמוכה ביותר מזה 4 שנים, לעומת תחזיות שדיברו על עלייה מתונה יותר ל-350 אלף.

מנכ"ל קבוצת פריקו יוסי פריימן אמר הבוקר כי "השקל צפוי להמשיך ולהתחזק כאשר הפעילים בשוק צפויים להזרים ביקושים ערים בקרבת רמת 3.7 שקלים. הנסיקה במחיר הדלקים בולמת את התאוששות השווקים ומסיטה את תשומת הלב ממשבר האשראי האירופאי, מה שמוביל להתחזקות של האירו מול הדולר".