שוק הנדל"ן תקוע כבר חודשים ואלפי דירות ברחבי הארץ לא מצליחות להימכר, בייחוד דירות יד שנייה שנשארות זמן רב ללא קונים. אז נכון, המהפכה החברתית, המיתון העולמי ואפילו המצב הביטחוני, אינם תורמים לעסקים, אולם יש פתרון שעשוי לעזור לכם למכור את הדירה שלכם מבלי להתפשר ולוותר על כסף רב.
הום סטייג'ינג (Home-Staging), הוא תחום יחסית חדש ואינו מוכר בתהליך מכירת נכסים בישראל. לפי שיטה זו, הנכס עובר תהליך עיצוב וסידור מחדש במטרה למשוך כמה שיותר קונים בטווח קצר ולמקסם את ערך הנכס כך שיביא תשואה כלכלית גבוהה יותר מהמכירה. ברחבי העולם, השיטה מאוד פופולארית והיא חלק בלתי נפרד מתהליך המכירה ולכן אין סיבה שבארץ זה לא יהיה כך.
גל בכר, מומחה נדל"ן ובעלים של חברת יזמות נדל"ן גל בכר: "התשובה לקושי במכירת הדירה טמונה גם במצבן הירוד של הדירות שמוצאות למכירה. כדי לעורר את השוק, יש להשביח את הנכס לפני מכירתו ע"י שיפוץ, עיצוב וסידור הנכס וכך בעצם למשוך את תשומת ליבם של הקונים בזמן קצר ולמקסם את ערכו לתשואה הגבוהה שניתן. לשיטה זו קוראים בעגה המקצועית הום סטייג'ינג (Home-Staging). יש למכור לקונים הפוטנציאלים דירה ממגזין, זה מעלה משמעותית את סיכויי המכירה ויותר מכך, מעלה את רף המחיר. לא מדובר בהרס ובנייה מחדש, לעיתים מדובר בשיפוץ קוסמטי ואסטטי שמעניק לבית ערך חדש לגמרי".
אז איך זה מתבצע בפועל? איך אפשר למכור את הדירה בזמן קצר ולהרוויח הרבה יותר?
1. תמחור לא נכון של הנכס, עלול להכשיל ולעכב משמעותית את תהליך המכירה - חשוב מאוד לבצע סקר שוק נכון לפני כל התהליך, על מנת לתמחר את הנכס במחיר הנכון. תמחור שאינו נכון, יכול להכשיל את כל המכירה ולהכשיל אותו. למרכיב התמחור, דרוש ידע נדל"ני ושיווקי כמו למשל איזו תחרות קיימת לבית שמוצע למכירה בתוך השוק שלו, מה הקונים מחפשים, איך לתת לבית יתרון שיווקי ולגרום לו להתבלט ביחס למתחרים, שהם הלוא נכסים דומים המוצעים למכירה באותו אזור, איך למקסם את היתרונות שלו, איך למזער את החולשות, איך ומה לעשות כדיי לגרום לקונים פוטנציאליים להעריך את הבית שמוצע למכירה ולרצות לשלם עליו את המחיר המבוקש.
2. שינוי החלל כך שייראה גדול ומרווח יותר - בתהליך הום סטייג'ינג ניצור ונשנה את חלל הדירה כך שיראה גדול יותר, נקי יותר ויוקרתי יותר, וזאת כדי לגרום לו לתפוס את עינו של הקונה במבט ראשון ולהיחרט בזיכרונו עד להחלטתו לביצוע העסקה. אחת מהדרכים לעשות זאת, היא קודם כל להפטר מעומס ועל ידי כך ליצור חלל שהוא הרבה יותר גדול, מאורגן ונעים. כך גם סידור הרהיטים בחלל, סידור נכון ותחימת אזורים מוגדרים בכל חלל, מדגישים את מרחב התנועה בחדר ומגדירים כל אזור בבית. הגדרת האזורים מונעת את תחושת ה"מחסן" אשר נוצרת בבתים או דירות שהחדרים בהם לא מוגדרים.
3. שיפור הדקורציה של הבית - קונה פוטנציאלי מחליט האם לקנות את הנכס לפי הרושם הראשוני והאווירה אותה משדר הבית. לכן כאשר הדירה מסוידת ונקייה, הרהיטים והעיצוב מוקפדים, המשקופים צבועים, באגרטל מונחים פרחים רעננים ועל השולחן מונחים אביזרים תואמים, מתקבל רושם אחר מצד הקונה הפוטנציאלי. "אנשים אוהבים לראות את התמונה המוגמרת, ופחות את הפוטנציאל שבדירה. תנו להם לחוש שהגיעו לדירה כמו במגזין, וכך תוכלו לשנות לטובתכם את נקודת הפתיחה לקראת המכירה. את העיצוב מחדש בחרו כך שייקלע לטעמם של כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים. לא צעקני מידי ולא מתוחכם מדי. מדובר בפריטים שאינם עולים הרבה, ועם זאת משדרים קו אחיד ורעננות".
4. הדגשת תכונות טובות של הנכס ומזעור התכונות הגרועות - השבחת הנכס מתבצעת כמובן בהתאם לתקציב שהוקצע לשם כך והיא לא חייבת לכלול החלפת ריצוף, חלונות או דלתות. במקרה ומצבם מצריך שדרוג, ניתן לעשות זאת ע"י צביעת הדלתות אצל נגר, תליית ווילונות מעוצבים, הנחת שטיחים במרחבי הבית או לחילופין התקנת פרקטים שהיא זולה משמעותית מהחלפת הריצוף. גם במטבח ניתן לתת נגיעות של עיצוב, שישפרו את מראהו כך שייראה מודרני יותר. כמו לדוגמא: החלפת ידיות, שילוב פס מתכת בתחתית הארון, החלפת חיפוי קיר, הוספת קלאפה מעוצבת וכדומה. טיפ נוסף הוא יצירת מראה נקי באמצעות ריקון השיש מאביזרים והנחת אגרטל או פריט נוי אחר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.