שוק המט"ח: הדולר היציג נחלש לרמה של 3.71 שקלים

הדולר היציג נחלש בכ-0.5% לרמה של 3.71 שקלים והאירו נקבע על 4.95 שקלים לאחר שבבוקר התחזק ל-4.97 שקלים

יום המסחר בשוק המט"ח (ו') עמד בסימן של התחזקות השקל הדולר והאירו. הדולר היציג נחלש בכ-0.5% לרמה של 3.71 שקלים והאירו נקבע על 4.95 שקלים לאחר שבבוקר התחזק ל-4.97 שקלים. בעולם נסחר הדולר סביב 1.333 דולרים לאירו ו-82.04 ין לדולר.

כלכלני בנק הפועלים מעריכים, בסקירה השבועית, כי השקל צפוי להמשיך ולהיסחר בתקופה הקרובה בהשפעת ההתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם, ומהתפתחויות במשבר החוב באירולנד. עם זאת, "נראה כי גברו ההשפעות על השקל מגורמים מקומיים וזאת, על רקע ההאטה בצמיחה הכלכלית בישראל (למרות העלאת תחזית הצמיחה ע"י בנק ישראל), שבאה לידי ביטוי בין היתר בירידה בהיקף היצוא וצמצום העודף בחשבון השוטף. בנוסף, נמשך צמצום החשיפה של משקיעים זרים לשוק הישראלי ומנגד, הגדלת החשיפה של ישראלים לחו"ל".

קופנהגן, בירת דנמרק, מארחת היום את פסגת שרי האוצר של גוש האירו. במהלך הפסגה צפויים שרי האוצר לאשר מהלך שבו ניתן יהיה להפעיל את קרן החילוץ הקבועה (ESM) ביחד עם קרן החילוץ הזמנית (EFSF) על מנת להגיע לסכום כולל של קרוב ל-940 מיליארד דולר, שישמשו כחומת אש בפני התפשטות משבר החוב ברחבי אירופה. המהלך התאפשר לאחר שגרמניה, שהתנגדה למהלך שכזה, ריככה את עמדתה בעניין הזה והודיעה שהיא מוכנה לתמוך במהלך שכזה. גרמניה התנגדה בעבר להגדלת חומת האש הזו בטענה שהחומה הקיימת מספיקה, היא טענה שצריך לנצל את כל הסכום שנותר בקרן החילוץ הזמנית ורק לאחר מכן להתחיל להשתמש בכספים של קרן החילוץ הקבועה שהיקפה עומד על כ-500 מיליארד אירו.

בשוקי ההון, יום המסחר בבורסות אירופה מתנהל בעליות שערים, לאחר סגירה מעורבת בוול סטריט ועל רקע פרסום נתוני מאקרו חלשים. החוזים על מדדי וול סטריט מאותתים על עליות קלות בפתיחת המסחר היום.

בזירת המאקרו באסיה, היום דווח ביפן כי התפוקה התעשייתית התכווצה ב-1.2% בפברואר, לאחר גידול של 1.9% בינואר. כלכלנים ציפו לעלייה של כ-1.3% בתפוקה.

בארה"ב יתפרסמו היום נתוני ההכנסה האישית והוצאות הצרכנים וגם מדד בטחון הצרכן, שצפוי לעלות לשיא של שנה.