חברת קרסו מוטורס - יבואנית רכבי רנו, ניסאן ואינפיניטי - שהשלימה בחודש יוני אשתקד הנפקת מניות ראשונה בהיקף של כ-250 מיליון שקל, סיימה את שנת 2011 עם גידול מרשים בהיקפי פעילותה.
מהדו"חות הכספיים של קרסו עולה, כי הכנסותיה של הקבוצה בשנת 2011 עלו בכ-21% לרמה של כ-2.82 מיליארד שקל, לעומת כ-2.33 מיליארד שקל בשנת 2010. הגידול בהכנסות נבע מצמיחה שנרשמה בכל מגזרי הפעילות של החברה, וכתוצאה מאיחודה של חברת הליסינג משקי ליסינג, שנרכשה בתחילת 2011.
יצוין, כי במסגרת מגזר הפעילות המרכזי של הקבוצה - מכירת כלי רכב חדשים - הגיעה הקבוצה בשנת 2011 לנתח שוק של כ-8.4%, וזאת לאחר שבמהלך שנת 2011 מכרה החברה 18,506 כלי רכב.
הרווח הנקי של הקבוצה בשנת 2011 הסתכם בכ-96.9 מיליון שקל, בהשוואה לכ-97.7 מיליון שקל בשנת 2010. החברה שמרה על יציבות ברווח הנקי על אף, שבשנת 2011 נכללה הפרשה בחברת הבת בסך של כ-4.3 מיליון שקל בגין יישום המלצות ועדת טרכטנברג להעלאת שיעור מס החברות במשק, המשפיעה על התוצאה של פעילות הליסינג של הקבוצה.
ברבעון הרביעי של 2011 רשמה קרסו מוטורס עליה של כ-32.2% בהכנסותיה לכ-774 מיליון שקל, לעומת כ-590 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2010. במהלך הרבעון מכרה החברה 5,390 כלי רכב. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2011 הסתכם בכ-18 מיליון שקל, לעומת כ-21 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2010. הירידה נבעה בעיקר מההפרשה אמורה למיסים נדחים כתוצאה מיישום המלצות ועדת טרכטנברג בנושא מס החברות.
במקביל לפירסום התוצאות הכספיות, מודיעה קרסו מוטורס, כי דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיווידנד בסך של 18.5 מיליון שקל, וזאת בנוסף לדיווידנדים בסך של כ-80 מיליון שקל שחולקו מאז הנפקת החברה ביוני 2011, כך שקרסו חילקה עד כה כ-97 מיליון שקל מאז הונפקה לציבור.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.