אובמה: "השווקים יוכלו להתמודד עם סנקציות על איראן"

אובמה הודיע אתמול על שורת סנקציות חדשה נגד איראן ■ בארה"ב מקווים שזה ישכנע את ישראל לזנוח את האופציה הצבאית - לעת עתה ■ הנשיא האמריקני הבטיח לבצע שינויים בתוכנית אם תפגע בכלכלה העולמית

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ממשיך בכל הכוח בנסיונות שלו להטיל סנקציות נוספות על המשטר באיראן במטרה למנוע ממנו את המשך פיתוח תוכנית הגרעין. אתמול הודיע אובמה ש"יש מספיק נפט בשוקי העולם" ובכך ניתן יהיה להטיל סנקציות נוספות מבלי שתהיה פגיעה רבה בשוק.

ההודעה של אובמה מאפשרת לארצות הברית להטיל סנקציות על בנקים ברחבי העולם אשר ממשיכים לקנות נפט מאיראן. הסנקציות החדשות יעזרו בבידוד הבנק המרכזי האיראני שאחראי על כל הכספים ממכירות הנפט של איראן לשווקים בעולם.

בארצות הברית מקווים שהמהלך הזה הם יתפסו שתי ציפורים במכה אחת: הסנקציות יגרמו לאיראן להפסיק את תוכנית הגרעין שלה וישכנע את ישראל לחכות עד להשפעות של הסנקציות לפני שתצא לפעולה צבאית נגד מתקני הגרעין של איראן.

בהודעה שלו אמר אובמה שהוא לקח את ההחלטה בהתבסס על מספר תנאים בכלכלה העולמית. בין היתר, אובמה הסתמך על כמות רזרבות הנפט הקיימות בעולם ועל העובדה שחלק ממדינות המפרץ הגבירו את תפוקת הנפט שלהן על מנת לכסות במעט על המחסור בנפט מאיראן. אובמה הבטיח שהוא ימשיך לעקוב מקרוב אחר השווקים בעולם על מנת לראות איך הם מתמודדים עם הסנקציות החדשות, ויעשה שינויים במדית הצורך.