סלקום זכתה במכרז הסלולר הגדול של משרד הביטחון - וגברה על אורנג' ופלאפון. לפי הודעה של משרד הביטחון, ההצעה של סלקום היתה "עם המחיר הזול ביותר בשוק, והבחירה היא האיכותית והחסכונית ביותר עבור קציני וחיילי צה"ל".
מדובר במכרז לאספקת שירותי סלולר לצה"ל בשנים הקרובות, שנערך באופן מקוון ובו התמודדו שלוש החברות הסלולריות הגדולות בישראל. המכרז החדש הוא לתקופה של 3 שנים עם אופציה להארכה עד ל-7 שנים. זהו אחד המכרזים הסלולריים הגדולים בישראל, השני בגודלו לאחר מכרז החשב הכללי לעובדי המדינה. המכרז עשוי להגיע ל-70-80 אלף מנויים ללא בני משפחות, שעשויים להצטרף לאחר מכן לחברה הזוכה.
לפי ההצעה הזוכה של סלקום, מחירי החבילה יהיו 5.1 אגורות לדקת שיחה - סכום חסר תקדים שמעיד על עוצמת התחרות וספק גדול אם מדובר במחירי רווח לסלקום. בנוסף, יישלמו 0.3 אגורות ל-SMS, ו-14 שקל דמי שימוש חודשיים.
לדברי משרד הביטחון, המכרז יוריד באופן דרמטי את עלות חבילות הסלולר לחיילי וקציני צה"ל ויחסוך למערכת הביטחון עשרות מיליוני שקלים בשנה. חבילת התקשורת שנקבעה במכרז היא הנמוכה ביותר בשוק הסלולר הישראלי.
פרטנר ופלאפון פרשו בשלב ההצעות של 6 אג' לדקת שיחה. סלקום מקווה לנצל את השירותים הנלווים, ולהגדיל את מעגל המשתמשים. יצוין, כי התעריפים שסלקום הציעה הם גבוליים מבחינת רווחיות.
ניר שטרן: המשפחה הסלולרית הגדולה בישראל מתרחבת
ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, אמר בתגובה: "המשפחה הסלולרית הגדולה בישראל מתרחבת. אנו גאים על בחירת צה"ל בסלקום כספק הסלולר ורואים בה הבעת אמון ביכולות הטכנולוגיות והשירותיות שמציעה סלקום לצה"ל ולבני המשפחות".
הבחירה בחברת סלקום התקבלה בתום הליך מכרז מתקדם ודינמי שערך מנהל הרכש במשרד הביטחון, מאז שעות הבוקר. סלקום תחליף בהדרגה את חברת מירס שמספקת שירותי טלפוניה סלולריים לצה"ל ב-6 השנים האחרונות. מירס עצמה תיאלץ לוותר על אותם עשרות אלפי לקוחות.
המכרז עצמו נערך בשיטה מקוונת, כלומר המציעים הגישו הצעות הולכות ויורדות עד שהוכרז הזוכה. החברות לא ידעו מה כל אחת מהמתמודדות מציעה, והן ראו את המספרים בלבד. הניקוד של כל חברה שוקלל באיכות ההצעה שנתנה כל חברה.
המכרז הינו אגרסיבי ביותר מבחינת התנאים שלו ויצריך את הזוכה בהשקעות נרחבות בבסיסי צה"ל, בכל הארץ, כולל בפריסה בתוך מבנים. צה"ל הפעם למד לקח חשוב מן העבר ולכן המכרז יכלול דרישה לסמרטפונים מתקדמים כולל גלישה סלולרית, אך מי שישלם עבור חבילת הגלישה יהיה המשתמש ולא צה"ל.
המכרז נפתח ב-9:30 הבוקר. 15 הדקות הראשונות הוקצו לכל חברה להגשת ההצעה הראשונית. לאחר 15 דקות נפתח השלב הדינמי במכרז, שבו כל הצעה משופרת האריכה את המכרז ב-3 דקות נוספות. ההצעה הזולה ביותר בכל רגע נתון היתה חשופה כאמור לכל המתמודדות, אך הן לא ידעו מי החברה שהגישה את ההצעה הנמוכה ביותר. יועץ התקשורת של צה"ל למכרז היה משה דהן, הבעלים של חברת TCM שהיא היום נחשבת לחברת הייעוץ בתחום התקשורת והמחשוב הגדולה בישראל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.