הרבעון הראשון של שנת 2012 היה הנצפה ביותר זה 5 שנים בעבור ערוץ 23 של הטלוויזיה החינוכית. אל "גלובס" הגיעו נתוני מדידת הצפייה של החינוכית ב-3 החודשים הראשונים של השנה, לפיהם חל גידול של כ-55% בחשיפה המצטברת לתכני הערוץ בקרב ילדים, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
נתוני הרייטינג של ערוץ נישה כמו החינוכית נמוכים מאוד בהשוואה לנתוני הברודקאסט, ולכן נכון למדוד אותם על-פי חשיפה - שהות של יותר מ-5 דקות רצופות מול מסך הטלוויזיה. ערוץ 23, הממומן מכספי משרד החינוך, פתוח רק למנויי הכבלים והלוויין.
על-פי הנתונים, כ-35% מכלל הילדים בגילאי 4 עד 7 בישראל שהו ברבעון הראשון של השנה לפחות 5 דקות רצופות בחודש מול ערוץ 23. ניתן לומר כי זוהי עלייה מצטברת של 300% בכמות החשיפה, שראשיתה ברבעון המקביל ב-2010 (11.7%) והמשכה עם 22.5% ברבעון המקביל ב-2011.
עלייה בחשיפה נרשמה גם בקרב מבוגרים. רצועת הקהל הבוגר כוללת תוכניות איכות ותוכניות העשרה שהביאו לחשיפה מצטברת של 40.5%.
על-פי ההערכה, הגורם לעלייה בחשיפה נובע מחלוקת לוח השידורים לצורך מיקוד בקהלי יעד ספציפיים, כשרצועת השידור הפותחת של יום השידורים, בין 05:00 ל-17:00, הוקדשה לילדים, ואילו חציו השני של היום הוקדש למבוגרים.
תמהיל התוכניות ברצועת הילדים כולל הפקות מקור מבית החינוכית, לצד תוכניות לימודיות ותוכניות רכש מה-BBC.
מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, אלדד קובלנץ, מסר כי "שינוי לוח השידורים ויצירת המיקוד בשני קהלים, ובעיקר המיקוד בילדים, יצר אפקט מצטבר המבטא עלייה בצפייה ובחירה באלטרנטיבה איכותית זמינה לכל, חינמית וציבורית".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.