MagicJack תגייס עד 200 מ' ד' בהנפקה משנית בנאסד"ק

החברה, תוצר המיזוג בין Ymax האמריקנית לווקלטק הישראלית, הכפילה בשנה האחרונה את שוויה, והוא עומד כרגע על 437 מיליון דולר ■ מפתחת פתרונות ה-VoIP מעסיקה 66 עובדים, רק 11 מתוכם בארץ

הגאות בשוק ההון האמריקני לא ממש יוצאת להפסקה. מדד נאסד"ק כבר נסק בשיעור של 18% מתחילת השנה, מדד S&P 500 הוסיף לערכו 11% ואילו מדד דאו ג'ונס "הסתפק" בעלייה של 7%.

על רקע נתונים אלה, לא פלא שהפעילות בשוק הראשוני (הנפקות ראשוניות ומשניות) פורחת, והנה הדוגמה של MagicJack Vocaltec, החברה הסמי ישראלית, שנוצרה כתוצאה מהמיזוג בין Ymax האמריקנית לווקלטק הישראלית.

MagicJack, המפתחת פתרונות VoIP (קול על גבי רשת האינטרנט), הכפילה בשנה האחרונה את שוויה, וכעת היא מחליטה לנצל את החיבוק הלוהט שקיבלה מציבור המשקיעים, כדי לגייס הון לקופתה.

ביום חמישי האחרון הגישה החברה לרשות לני"ע האמריקנית טיוטה של תשקיף מדף לקראת הנפקה משנית, בהיקף מקסימלי של 200 מיליון דולר.

MagicJack מתכננת לגייס את הסכום (ושוב, כרגע מדובר על תכנון בלבד, ולא על הנפקה בפועל) דרך הנפקה של מניות ו/או אופציות, ו/או יחידות שמכילות את שני סוגי הני"ע.

כמו כן, חלק מבעלי המניות בחברה (החברה לא מציינת מי) ינסו למכור עד 5 מיליון מניות ששוויין עומד כרגע על 104 מיליון דולר. בעל המניות הגדול בחברה (24.8%) הוא דניאל בוריסלו (Daniel Borislow), מנכ"ל החברה, מייסד Ymax וממציא פתרון הדגל הנוכחי של החברה - MagicJack. יתר בעלי המניות בחברה הם גופים מוסדיים.

תתחיל להרוויח השנה

MagicJack, כאמור, תנסה לפתות את ציבור המשקיעים לפתוח בפניה את ארנקו, לאחר שהכפילה בשנה האחרונה את שוויה. השווי עומד כרגע על 437 מיליון דולר - בהחלט מכובד לחברה שעדיין לא מרוויחה אך תתחיל להרוויח לא מעט השנה.

החברה סיימה את 2011 עם הכנסות של 110.4 מיליון דולר, ועם הפסד שולי של 836 אלף דולר. ברבעון הראשון של השנה צפויות הכנסות החברה לעמוד על לפחות 37 מיליון דולר, גידול שנתי של 23%. הרווח הנקי למניה (GAAP) צפוי לעמוד על לפחות 26 סנט למניה, או 6.3 מיליון דולר, לעומת 1.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

לפי תחזית שנתנה באחרונה, בקופת החברה יש כרגע 50 מיליון דולר בקירוב, וההכנסות הנדחות עומדות על רמת שיא - 117.8 מיליון דולר. לפי קונצנזוס אנליסטי, החברה צפויה להרוויח השנה 27.8 מיליון דולר, וזה אומר מכפיל רווח מוערך של 16 - לא זול, אך גם לא ממש יקר.

החיבוק הלוהט שמקבלת MagicJack משוק ההון נובע מכך שפתרונות VoIP, כתחליף לטלפוניה קווית ביתית ועסקית, הולכים ותופסים תאוצה. התקנת קו טלפון ביתי על בסיס הפתרון של החברה עולה 20-60 דולר לשנה, וכך חוסך לצרכן הסופי כמעט 1,000 דולר מדי שנה. כמו כן, ההתקנה עצמה די פשוטה וקלה לביצוע, והפתרון המשודרג של החברה - The Magic Jack Plus - מבטל את הצורך בהדלקת המחשב הביתי כתנאי להפעלתו.

החברה מעסיקה רק 66 עובדים, 11 מתוכם בארץ, במרכז המו"פ שהיה במקורו של ווקלטק ויושב בנתניה.