נמשכות הספקולציות לגבי עתיד השליטה על הפורמולה 1. לפני כשלושה שבועות פורסם כי קרן ההשקעות הפרטית CVC Capital Partners, בעלת 64.3% מהאחזקות של ענף המירוצים, פתחה בצעדים פרקטיים למכירת חלקה, ואף מינתה את בנק ההשקעות גולדמן-זאקס על מנת שינהל עבורה את ההליך.
כעת מסתמנת אפשרות לפעולה אחרת מצידה של CVC: סוכנות הידיעות "בלומברג" מפרסמת כי הקרן בודקת אופציה להנפיק לציבור חלק מהאחזקות שלה ושל בעלי מניות אחרים בפורמולה 1 בבורסה של סינגפור. על-פי הערכות, הנפקת המניות תתבצע לפי שווי כולל של 10 מיליארד דולר לענף. המטרה היא לנצל את הפופולריות הגואה של הספורט המוטורי באסיה על מנת לפתות משקיעים.
על-פי הדיווח, CVC תשתמש בשירותיה של גולדמן-זאקס, כמו גם של גופים פיננסיים נוספים איתם טרם נסגר הסכם כלשהו, על מנת לנהל את הליך ההנפקה.
CVC מחזיקה בשליטה על הפורמולה 1 מאז 2006, אז השקיעה 2.5 מיליארד דולר, באמצעות הלוואות ומינופים שונים, ברכישת האחזקות. בין יתר בעלי המניות של הפורמולה 1 אפשר למצוא את כונס הנכסים של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס שקרס ב-2008 (מחזיק ב-15.3%); ברני אקלסטון, מנכ"ל הפורמולה 1 (5.3%); גרושתו של אקלסטון, סלאביקה (מחזיקה ב-8.5% באמצעות חברת ההשקעות במבינו הולדינגס).
לפי הפרסום, מי שיסרב בכל מקרה למכור או להנפיק את מניותיו הוא ברני אקלסטון בן ה-81, שמעורב בספורט המוטורי עוד משנות ה-70. במסגרת התוכנית של CVC, אקלסטון אמור להישאר בתפקיד המנכ"ל.
ההכנסות השנתיות של הפורמולה 1 עומדות על כ-1.54 מיליארד דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.