למרות ש-2011 הייתה שנה לא פשוטה עבור הכלכלה העולמית, דווקא ענף הפרסום הגלובלי רשם צמיחה של 7.3% - כך עולה מנתוני נילסן. עיקר העלייה מוסברת עקב הוצאה גדולה לפרסום ברבעון השלישי, שחיפתה על נתונים חלשים יותר שנרשמו בשאר הרבעונים של השנה.
על-פי הנתונים, ההוצאה העולמית לפרסום עמדה בשנה החולפת על 498 מיליארד דולר. מפילוח אמצעי המדיה עולה כי הטלוויזיה והרדיו צמחו ב-10.1% ו-9.7% בהתאמה. ההוצאה לפרסום באינטרנט, שנמצאת בעלייה כבר מספר שנים, גדלה ב-2011 ב-24%.
ענף האופנה והאקססוריז רשם את הגידול הגבוה ביותר בהוצאה לפרסום - 17.5%. במקום השני נמצאים מוצרי הבריאות עם 11.2%. גם תעשיית הרכב נמצאת גבוה ברשימות של המפרסמים עם גידול של 7.5%.
השוק האירופאי יורד
תעשיית הפרסום האמריקנית לא עמדה בקצב הגידול הגלובלי ורשמה צמיחה של 2% לעומת 2010. השוק האירופאי, שעבר תקופה קשה, ירד ב-0.4%, כשעיקר הצניחה נרשמה ביוון (13.1%-), ספרד (9.7%-) ואיטליה (4%-).
השוק במזרח התיכון ואפריקה גדל ב-11.3%, וההוצאה לפרסום באסיה צמחה ב-11.5%. גם אמריקה הלטינית המשיכה במגמה החיובית עם עליה של 11.6%.
ההוצאה העולמית
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.