המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות של יותר מ-1%

אירופה ננעלה בעליות של יותר מ-1% בהמשך למגמה שנרשמת בוול סטריט זאת לאחר שברוב שעות היום המסחר התנהל ביציבות ■ איטליה הנפיקה אג"ח ל-3 שנים - הריבית עלתה ל-3.89%

המסחר בבורסות אירוםה ננעל היום (ה') בעליות שערים, וזאת בהמשך לעליות של כ-1% שנרשמות בוול סטריט. זאת למרות פרסום מספר נתוני מאקרו מאכזבים בארה"ב שכללו בין היתר מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה שרשם זינוק חד ל-380 אלף. אחד הבנקים הגדולים בפורטוגל, Banco Espirito, הודיע על הנפקת מניות לשם גיוס הון. בתגובה, בורסת פורטוגל צונחת ברקע חששות מיציבות הכלכלה במדינה, החברה ב"מועדון ה-PIIGS" המפוקפק.

העליות במדדים נרשמו בשעות האחרונות של המסחר לאחר שוול סטריט הראתה עמידות לנתוני המאקרו המאכזבים שפורסמו בארצות הברית. מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה זינקו ל-380 אלף בשבוע שהסתיים ב-7.4. גם מדד המחירים ליצרן של חודש מארס נותר ללא שינוי. למרות החששות מהשפעת הנתונים על וול סטריט, המסחר שם מתנהל בעליות שערים של יותר מאחוז, מה שאותת לבורסות באירופה שהבורסה בארה"ב כבר לא מתרגשת יותר מדי מנתוני המאקרו.

מניותיו של Banco Espirito צונחות לאחר שהבנק הודיע על הנפקת 2.56 מיליארד מניות במחיר של 0.395 אירו למניה, דיסקאונט של 66% על מחיר הסגירה אתמול. על פי הדיווח, הבנק מתעתד לגייס עד מיליארד דולר ולהעלות את הלימון ההון שלו מ-9.21% ל-10.75%.

איטליה הנפיקה היום אג"ח ממשלתיות ל-3 שנים בהיקף 2.89 מיליארד אירו (3.78 מיליארד דולר) בריבית 3.89%, עלייה לעומת ריבית של 2.76% שנקבעה בהנפקה בחודש מארס.

בגזרת המאקרו, היום פורסם מדד המחירים לצרכן בצרפת לחודש מארס וממנו עולה שהמדד נותר יציב על 2.3% בחישוב שנתי לעומת חודש פברואר, כשהתחזיות צפו ירידה קלה לרמה של 2.1%.

הסוכנות האירופאית לסטטיסטיקה פרסה היום את נתון התפוקה התעשייתית בגוש האירו לחודש פברואר ממנו עולה שהתפוקה במדינות גוש האירו עלתה ב-0.5% בחודש פברואר לעומת חודש ינואר, אבל ירדה בכ-1.8% לעומת החודש המקביל אשתקד. התחזיות דיברו על ירידה של 0.2% בהיקף התפוקה ועל ירידה של 1.7% לעומת החודש המקביל אשתקד.

הפדרל ריזרב פרסם אתמול את ספר הבז', אשר הצביע על כך שכלכלת ארה"ב המשיכה להתרחב בתקופה שבין אמצע פברואר לסוף מארס, בכל 12 המחוזות הפדרלים של המדינה. הדוח ציין כי בשוק התעסוקה גיוס העובדים נותר בקצב מתון וחלה התרחבות בפעילות הכלכלית בייחוד במגזר הקמעונאות והייצור. אולם, הדוח הצביע על כך כי קיים חשש שמחירי האנרגיה הגבוהים ייפגעו בסקטור הייצור ובצריכה הפרטית משום שבעתיד הקרוב הם עלולים לגרום לעליית מחירים.

נעילה חיובית ברוב הבורסות באסיה

רוב המדדים המובילים באסיה ננעלו היום במגמה חיובית לאחר שבורסות וול סטריט התאוששו מירידות השערים החדות שלשום, כנראה בשל פתיחה חיובית של עונת הדוחות בארה"ב עם ענקית האלומיניום אלקואה, שהיכתה את התחזיות.

מדד הקוספי הדרום-קוריאני איבד גובה לאחר שאתמול לא התקיים מסחר לרגל יום בחירות המדינה, בו זכתה המפלגה השמרנית המכהנת.

מניית China Coal Energy ירדה בהונג-קונג לאחר אסון הצפה שאירע במכרה של אחת מיחידות החברה - הצפה אשר הרגה 4 כורים. בעקבות זאת, הושעו כל הפעילויות במכרות.

לינוס ייפ, אסטרטג ב-First Shanghai Securities בהונג קונג, מציין כי המסחר נשאר מהוסס לפני הנתונים החשובים מחר בסין: "השוק חווה ריבאונד טכני אבל בצורה חלשה מאוד, כלומר אין עדיין באמת קונים רציניים. אחת הסיבות המרכזיות לזה הוא נתון התמ"ג שעתיד לצאת מחר בסין, ולהוסיף נתונים על צמיחת כלכלת הענק".

מניותיה של Hitachi Construction Machinery ריכזו עניין חיובי לאחר שעיתון ה-Nikkei דיווח כי הרווח התפעולי של החברה צפוי לזנק ב-40%.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]