לאומי: רמת המחירים בבורסה מעניינת; על מה ממליצים?

כלכלני לאומי בסקירה שבועית ממליצים להחזיק בסקטור האנרגיה והפרמצבטיקה מעל למשקל השוק ■ וגם: המלצה בשוק האג"ח הקונצרני

בסיומו של שבוע מסחר מקוצר בבורסת תל אביב, מציינים היום (ה') כלכלני בנק לאומי במסגרת סקירה שבועית מקוצרת כי הם צופים שהמהלכים הרגולטוריים והשלכותיהם על חברות רבות הנסחרות בשוק המקומי ימשיכו לעמוד במוקד תשומת הלב של המשקיעים ויעיבו על ביצועי השוק המקומי.

במקביל, ההתפתחויות באירופה, אשר שבו לכותרות, יהוו חלק מתנאי הרקע למגמת המסחר. "בהסתכלות ארוכת טווח, רמת המחירים הנוכחית נראית מעניינת עבור משקיעים שאינם חוששים מתנודתיות. במבט ענפי, להערכתנו מומלץ להחזיק בסקטור האנרגיה והפרמצבטיקה מעל למשקל השוק", מסכמים בלאומי את פרק המניות.

בהתייחס לענף אגרות החוב, מציינים בלאומי כי העליות שחלו לאחרונה בסביבה האינפלציונית, קירבו את הריבית הריאלית במשק לרמה אפסית. בנוסף, הם מעריכים כי הפתעות במדד, באם יחולו, יהיו כלפי מעלה - זאת, על רקע העלייה במחירי החשמל ואי הוודאות בשוק הדיור. "בשל האמור, אנו מעדיפים במעט את האפיק הצמוד על זה השקלי".

ביחס לאג"ח הקוצרני, מעריכים בלאומי כי עדכון המדדים האחרון שבוצע צפוי להמשיך ולהביא לעלייה בהיקפי המסחר ועל כן הם ממליצים להשקיע באגרות הנכללות במדדים אלו, בדגש על אגרות במח"מ של עד 3 שנים המשתייכות לחברות בעלות תזרים יציב.