"שום דבר לא השתנה באפל, רק פרייארים מוכרים אותה כעת"

לאחר שאפל ירדה ביותר מ-9.5% ואיבדה יותר מ-50 מיליארד דולר משווי השוק שלה, כעת יוצא העיתונאי הכלכלי ג'ון פרידמן במאמר וקורא למשקיעי אפל לא להיכנע לפחד ולא למכור את מניית החברה

לאחר שענקית הטכנולוגיה אפל הדאיגה משקיעים רבים ברחבי העולם וגרמה להם לדפיקות לב, לאחר שצנחה בחדות יותר מ-9% בשבוע, לרמה של 580 דולר למניה, כעת יוצא העיתונאי ג'ון פרידמן במאמר דיעה ב"MarketWatch" וקורא למשקיעי אפל להתעשת, לא להיות פרייארים ולא למכור את המניה כעת.

"כשזה מגיע לשוקי המניות, הפרייארים תמיד פועלים על פי הרגש, והתותחים האמיתיים חורקים שיניים ועוברים בגבורה את כל המהמורות של המניה", אומר פרידמן, שטוען כי הנפילה האחרונה של אפל אינה משנה דבר בקשר לפוטנציאל הרווחים שלה ולכן אין באמת סיבה למכור את המניה".

פרידמן טוען כי על-פי כל האינדיקטורים הכלכליים אפל נותרה ללא שינוי ולפי המלצות של אנליסטים רבים היא תתעלה גם הפעם ותכה את תחזיות האנליסטים כאשר תפרסם את דוחותיה ב-24 לאפריל.

"אומנם זה קל להבין מדוע אנשים רבים נבהלו כל כך מהירידות של אפל, שכן, היא איבדה יותר מ-50 מיליארד דולר מהשווי שוק שלה, שזה יותר מהשווי שוק הכולל של חברת HP אך היא לא דיווחה על כישלון של אחד המוצרים שלה או הורידה את תחזיות הרווח שלה, כך שאין סיבה לבהלה".

פרידמן טוען כי אין לו רשיון לייעוץ השקעות והוא לא עוסק במסחר כלשהו, אלא הוא רק עיתונאי שנוהג לעקוב אחר שוקי המניות באופן קבוע ולזהות את התבניות הפסיכולוגיות של המשקיעים, ולכן הוא לא קורא לאנשים לרוץ ולקנות את מניית אפל, אלא הוא רק מנסה להרגיע את האנשים שכבר מחזיקים במניה וקורא להם לא להיבהל. שכן, במקרה של אפל הוא פשוט זיהה את תופעת העדר והבהלה שתקפה את המשקיעים כאשר אפל החלה לצנוח.