חברת נוקיה דיווחה היום (ה') על הפסד תפעולי של כ-1.34 מיליארד אירו (כ-1.8 מיליארד דולר) ברבעון הראשון של 2012. ללא הוצאות חד פעמיות רשמה החברה הפינית הפסד תפעולי של כ-240 מיליון אירו, לעומת צפי אנליסטים להפסד של כ-312 מיליון אירו.
בשורה העליונה דיווחה נוקיה על ירידה של 29% במכירות לרמה של 7.35 מיליארד אירו, הרמה הנמוכה בקרוב ל-7 השנים האחרונות.
נוקיה נאבקת על חייה, על רקע התחרות הקשה מול יצרניות הטלפונים החכמים מסביב לעולם. יצרנית הטלפונים הסלולרים הפינית שזכתה לפופלריות רבה בתחילת שנות ה-2000 סובלת בשנים האחרונות מתחרות חריפה, עניין שחייב אותה לבצע מהלכי התייעלות ושיווק שיחזירו אותה למסלול החברות המובילות בתחום.
נוקיה הודיעה בשבוע שעבר כי היא צופה ירידה של כ-3% בחטיבת הטלפונים הסלולרים שלה ברבעון ברבעון הראשון. בחברה צופים כי היקף המכירות ברבעון השני יסתכם בכ-4.2 מיליארד אירו, עניין שאותו הגדיר סטפן אלופ, מנכ"ל החברה כ"מאזב למדי לאור האיכות וטיב השירות שמעניקה החברה ללקוחותיה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.