השבוע בוול סטריט; האם אפל תכה שוב את התחזיות?

ענקית הטכנולוגיה צפויה לפרסם דוחותיה ביום ג' ■ בסוף השבוע קרן המטבע העולמית הצליחה להשיג מימון של יותר מ-400 מיליארד דולר לקרנות הסיוע שלה ■ ביום ו' יפורסם אומדן הצמיחה הראשוני של כלכלת ארה"ב

שבוע המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח מחר (ב') ברקע לחדשות מעודדות מאירופה ומפסגת מנהיגי קרן המטבע שהתקיימה בסוף השבוע, בה קרן המטבע העולמית הבטיחה גיוס של עוד 430 מיליארד דולר לטובת חילוצן של מדינות גוש האירו המתבוססות במשבר החוב. בארה"ב, המשקיעים יישאו עיניהם לעבר רצף נתוני מאקרו ובמרכזן מדד אמון הצרכנים ונתוני האבטלה. עונת הדוחות נמצאת בעיצומה ותמשיך לרכז עניין לאחר שבסוף השבוע פרסמו את דוחותיהן מיקרוסופט ומקדונלד, השבוע צפויות לפרסם AT&T, 3M וקונוסקו-פיליפס.

אירופה תמשיך להשפיע על כיוון השווקים גם השבוע. מדינות ה-G-20 שנפגשו בסוף השבוע בוושינגטון, בכנס החצי שנתי של קרן המטבע הבינלאומית (IMF), החליטו להגדיל את קרנות הסיוע לכדי 430 מיליארד דולר. בין המדינות שהתחייבו להזרים הון לקרן המטבע ניתן לציין את חברות גוש האירו - 200 מיליון דולר, יפן - 60 מיליון דולר. דר' קוריאה, ערב הסעודית ובריטניה - 15 מיליון דולר כל אחת.

אולם, בעוד קרן המטבע מנסה להגדיל את משאבי החילוץ שלה עבור אירופה, ספרד ממשיכה להדאיג, ובסוף השבוע עלו התשואות על האג"ח הממשלתיות שלה ל-10 שנים מעל ל-6%, לאחר שהנפקת האג"ח המוצלחת אתמול במדינה לא הצליחה להרגיע את המשקיעים בנוגע לבעיות לטווח הארוך.

מדד אמון הצרכנים ונתונים משוק הדיור

לאחר שבשבועות האחרונים מרבית המדדים הכלכליים של ארה"ב איכזבו והראו כי ההתאוששות הכלכלית איטית מהצפי, השבוע יישאו עיניהם המשקיעים אל עבר נתוני מאקרו מרכזיים כגון מדד אמון הצרכנים לחודש מארס שיפורסם ביום ג', כאשר האנליסטים צופים ירידה מתונה לרמה של 70.1 נקודות, לאחר קריאה של 70.2 נקודות בחודש הקודם.

עוד ביום ג', יפורסם מדד קייס שילר לחודש מארס, הבוחן את רמת מחירי הדיור ב-20 ערים מובילות במדינה. קונצנזוס האנליסטים מצביע על ירידה של 3.5%, זאת לאחר שהמדד רשם ירידה של 3.8% בחודש הקודם.

בנוסף לכך, יפורסמו ביום ג' נתוני מכירות הבתים החדשים, כאשר הצפי הוא למכירת 321 אלף בתים חדשים, זאת לעומת מכירת 313 אלף בתים חדשים בחודש הקודם.

ביום ה', יפורסמו כמדי שבוע נתוני תביעות האבטלה החדשות, כאשר האנליסטים צופים ירידה לרמה של 378 אלף, זאת לאחר שבשבוע הקודם הן עלו לרמה של 386 אלף.

ביום ו' יפורסם אומדן הצמיחה הראשוני (GDP) שעל פי קונצנזו האנליסטים צפוי להצביע על קצב צמיחה שנתי של 2.6%.

מיקרוספוט, אפל ו-3M במוקד

מיקרוסופט פרסמה את דוחותיה לרבעון הראשון של 2012 ביום ה', והיכתה את התחזיות גם בשורה התחתונה וגם בעליונה. בשורה התחתונה עם רווח של 5.11 מיליארד דולר או 60 סנט למניה, זאת לעומת 61 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. קונצנזוס האנליסטים של רוייטרס הצביע על רווח של 57 סנט למניה על הכנסות של 17.17 מיליארד דולר. גם בשורה העליונה החברה עקפה את התחזיות כאשר דיווחה על עלייה של 6% בהכנסות לרמה של 17.4 מיליארד דולר.

רשת המזון המהיר מקדונלדס פרסמה לפני פתיחת המסחר את דוחותיה לרבעון הראשון של 2012 והיא עמדה בתחזיות האנליסטים. בשורה התחתונה הצגיה החברה רווח של 1.23 דולר למניה לעומת רווח של 1.15 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ברבעון הראשון הסכתמו ב-6.55 מיליארד דולר לעומת 6.11 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2011.

ענקית מוצרי הצריכה 3M תפרסם את דוחותיה ביום ג' לפני פתיחת המסחר, כאשר בשורה התחתונה צופיפ האנליסטים רווח למניה של 1.4 דולרים.

אפל צפויה לפרסם דוחותיה ביום ג', ועם מסורת ארוכת שנים שבה היא מכה את התחזיות, לפי הערכות האנליסטים היא צפויה גם הפעם לעקוף את התחזיות שצופות לה רווח של כ-10 דולר למניה. נציין כי בשבוע החולף מניית החברה רשמה ירידות של יותר מ-8%, ורבים מהמשקיעים שואלים עצמם האם היא תצליח להתרומם לעבר קו ה-700 דולרים או שמא תמשיך את התיקון.