וול סטריט ננעלה בירידות שערים; וול מארט ירדה 4.7%

מדד מנהלי הרכש בגוש האירו צנח לשפל של כ-3 שנים ■ בסין מדד מנהלי הרכש נשאר מתחת לרמה של 50 נקודות ■ צ'ק פוינט היכתה את תחזיות האנליסטים עם גידול של 16% ברווח

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות שערים, על רקע חולשה באירופה בעקבות פרסום נתוני מאקרו מאכזבים (על כך בהמשך). המשקיעים בוול סטריט הגיבו היום לראשונה לפסגה החצי שנתית של קרן המטבע העולמית שנערכה בסוף השבוע בוושינגטון, בה הצליחה הקרן להגדיל את משאביה לכדי 430 מיליארד דולר. עונת הדיווחים נמשכת גם היום, כאשר בין המדווחות צ'ק פוינט, טקסס אינסטרומנטס וקונוקו-פיליפס.

לאחר שהיום פורסם מדד מנהלי הרכש בסין והצביע על כך שהכלכלה השנייה בגודלה בעולם מאטה את הקצב, מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור של גוש האירו לחודש אפריל שפורסם בהמשך היום הוכיח כי משבר החוב של גוש האירו מעמיק עוד יותר. זאת, לאחר שהצביע על כך שהפעילות העסקית של 17 מדינות האיחוד האירופי נמצאת בשפל של כמעט 3 שנים.

המדד נפל לרמה של 46 נקודות - הרמה הנמוכה ביותר מזה 34 חודשים., זאת לאחר שגם בחודש מארס הנתון הצביע על קריאה של 47.7 נקודות. קונצנזוס האנליסטים הצביע דווקא על עלייה לרמה של 48.1 נקודות. נזכיר כי קריאה של מתחת ל-50 נקודות מצביעה על האטה או קיפאון בפעילות העסקית וקריאה של מעל 50 נקודות מצביעה על צמיחה בפעילות הכלכלית.

גם מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים באירופה צנח לשפל של 5 חודשים כאשר הצביע על קריאה של 47.9 נקודות לעומת קריאה של 19.2 נקודות ולאחר שאנליסטים ציפו שהמדד יעלה לרמה של 49.3 נקודות.

צ'ק פוינט היכתה התחזיות אולם פרסמה תחזית מאכזבת

עונת הדוחות נמשכת. אפל , שנכנסה לאחרונה לתיקון משמעותי עם ירידה של כ-10% מהשיא, צפויה לפרסם דוחותיה ביום ג' לאחר ביום המסחר, ועם מסורת ארוכת שנים שבה היא מכה את התחזיות, לפי הערכות האנליסטים היא צפויה גם הפעם לעקוף את התחזיות שצופות לה רווח של כ-10 דולר למניה. נציין כי בשבוע החולף מניית החברה רשמה ירידות של יותר מ-8%, ורבים מהמשקיעים שואלים עצמם האם היא תצליח להתרומם לעבר קו ה-700 דולרים או שמא תמשיך את התיקון.

לפני פתיחת המסחר דיווחה צ'ק פוינט על תוצאותיה. ענקית האבטחה הישראלית הציגה זינוק של 11% בהכנסות (בהשוואה לאשתקד) להיקף של 313.1 מיליון דולר ברבעון הראשון , בעוד הרווח הנקי (על בסיס non-GAAP) זינק בכ-16% ל-74 סנט למניה. הרווח התפעולי של החברה (על בסיס non-GAAP) הסתכם ב-186.7 מיליון דולר, גידור של 16% לעומת רווח תפעולי של 160.6 מיליון דולר אשתקד, תוך שהוא מהווה 60% מההכנסות (לעומת 57% בלבד אשתקד). אנליסטים ציפו לרווח של 72 סנט למניה על הכנסות של כ-312 מיליון דולר ברבעון.

מניית ענקית דגני הבוקר קלוג (סימול: K) רשמה ירידה חדה לאחר שהחברה הורידה את תחזית הרווח ל-2012 על רקע תוצאות חלשות ברבעון הראשון.

ענקית המזון השוויצרית נסטלה, הודיעה היום כי הסכימה לרכוש את חטיבת המזון לתינוקות של חברת פייזר תמורת 11.8 מיליארד דולר. בכך, הגבירה החברה את השליטה שלה בשוק המזון לתינוקות וגברה על המתחרה המרכזית שלה - החברה הצרפתית דנונה, שהתמודדה מולה על רכישת הפעילות.

וול-מארט ריכזה עניין רב על רקע הידיעות בנוגע לשוחד שנתנו בכירים בחברת הבת במקסיקו כדי להרחיב את הרשת במקסיקו.

יצרנית השבבים הישראלית טאואר , הודיעה היום על הרחבת פעילות הייצור של החברה בארה"ב. לפי ההודעה, זמינותה של טכנולוגיית ה-CIS הייחודית של החברה תעמוד גם במפעל הייצור Fab3 שבניופורט ביץ', קליפורניה, ארה"ב. משמעות ההודעה היא כי פלטפורמת ה-CIS של טאואר-ג'אז, הנמצאת בייצור בהיקף רחב במפעל החברה במגדל העמק מזה זמן רב, כעת תהיה זמינה גם עבור לקוחותיה של החברה בארה"ב הדורשים ייצור מקומי.

חברת אטיוניטי דיווחה היום על גידול של 106% בסך ההכנסות ברבעון הראשון, שהסתכמו ב-6.1 מיליון דולר לעומת 3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי (Non-GAAP) צמח ב-24% והסתכם ב-504 אלף דולר, לעומת רווח של 408 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.

חברת אלווריון דיווחה היום על חוזה לאספקת פתרונות תקשורת אלחוטית ל-HIS: ספקית תקשורת גדולה לבתי מלון באמריקה הלטינית ומקסיקו.