שוק המט"ח: הדולר והאירו התחזקו בכ-0.1% מול השקל

הדולר היציג נקבע ברמה של 3.757 שקלים והאירו ברמה של 4.96 שקלים

בשוק המט"ח נרשמה היום (ו') מגמה מעורבת. הדולר היציג התחזק בכ-0.1% לרמה של 3.757 שקלים והאירו התחזק בשיעור דומה לרמה של 4.96 שקלים. בעולם נחלש הדולר לרמה של 1.322 דולרים לאירו למרות הורדת הדירוג לספרד וברמה של 80.66 ין לדולר.

כלכלני בנק לאומי מעריכים בסקירתם השבועית כי בטווח הקרוב צפוי השקל להיסחר בעיקר בהשפעת פרסום נתונים מאקרו כלכליים בארה"ב ובאירופה. התפתחויות משמעותיות בגזרה הגיאופוליטית, באם יחולו, עשויות להביא לירידה מהותית בשערו של השקל.

סוכנות דירוג האשראי S&P חתכה הלילה את דירוג האשראי של ספרד בשתי דרגות לרמה של +BBB. המהלך היה צפוי למדי על רקע נתוני המאקרו כלכלה הקשים של ספרד בחודשים האחרונים ושיעור האבטלה הגבוה במדינה.

שורה של נתוני מאקרו שליליים פורסמו אתמול באירופה, החל ממדדי אמון עסקים ועד מדדי אמון בתעשייה. מדד הסנטימנט הכלכלי שפרסמה הנציבות האירופית הראה על ירידה לרמה הנמוכה מאז דצמבר - 92.8 נקודות באפריל לעומת 94.2 נק' במארס. נתונים אלה מצטרפים לנתוני תמ"ג גרועים שפורסמו שלשום בבריטניה, שהעידו כי הכלכלה הבריטית גלשה למיתון ברבעון הראשון של השנה.

"הנתונים האלה מראים לנו שאנחנו לא צריכים להיות מודאגים רק ממדינות הפריפריה עמוסות החובות, אלא מכל מדינות האיחוד האירופי", אמר כלכלן בבנק Commerzbank. "חשבנו שהכלכלה חוזרת לעצמה בשבועות האחרונים, אך הנתונים האחרונים מראים שהיינו אופטימיים מדי".

היום באסיה, הבנק המרכזי של יפן הכריז על הגדלת התוכנית לרכישת נכסים בכ-5 טריליון ין (כ-61.9 מיליארד דולר). במקביל הודיע ה-BOJ על הותרת הריבית ברמה אפסית.

לפני כן פורסם ביפן כי התפוקה התעשייתית גדלה בכ-1% בחודש מארס, לעומת צפי כלכלנים לגידול של כ-2.3% בתפוקה.