הקטנת אריזות מוצרים היא דרך נפלאה לייקר את המחיר בכניסה האחורית. לא אחת אנחנו מזכירים מוצרים שאריזותיהם התכווצו, בעוד שמחירם נותר כשהיה.
מעת לעת תמצאו על מדפי החנויות מדבקות המוצמדות למוצרים והמכריזות על שינוי באריזה. מדבקה כזו מצאנו לאחרונה על דגני הבוקר Squares של המותג האמריקאי Quaker.
דגני הבוקר הוותיקים כוללים שתי גרסאות, בטעם טבעי ובטעם קינמון, והאריזה שכללה עד כה 453 גרם, צומצמה ל-412 גרם.
"הטעם הנפלא במשקל חדש!" כך הכרזת השינוי על גבי האריזה. המחיר? ניחשתם נכון - נותר כשהיה (כ-18 שקל).
צמצום התכולה למוצר שנארז בתוך קרטון היא מתוחכמת במיוחד: למראית-עין מדובר במוצר זהה בדיוק, אלא שבשקית שבתוכו התכולה קטנה.
ומה משיבים בשירות הלקוחות של החברה? לשאלה אם המחיר הותאם לאריזה החדשה ענתה נציגת השירות כי "מדובר בשאלה ממש מוזרה", ובטון שהמשיך את קו התמיהה הוסיפה: "גברתי, לא תמיד כשמקטינים את תכולת המוצרים או את האריזות, מקטינים את המחיר". לבסוף נימקה כי "שינוי התכולה נובע מהחלטה של החברה", וכי "את המחירים ממילא קובעות החנויות".
תגובת דיפלומט, משווקת דגני Quaker: "אריזות דגני בוקר Quaker עודכנו בכמות על-ידי הספק בחו"ל. פעלנו בהתאם לתקנות ותקשרנו את השינוי בבולטות על גבי האריזה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.