בשעה שהרגולטורים רבים על הסדרת שוק הרכב, השוק עצמו הולך ומתכווץ ועימו גם הכנסות המדינה ממיסים. מסירות כלי הרכב ירדו ב-8.4% בשליש הראשון של השנה והסתכמו ב-73,525 יחידות בלבד.
בחודש אפריל לבדו נמסרו רק 14,401 כלי רכב, ירידה של כ-15% לעומת אפריל אשתקד. בענף אומרים כי למרות מיעוט ימי העבודה באפריל מורגשת בשוק גם האטה משמעותית של רכישות הן בסקטור הפרטי והן בקרב חברות הליסינג בשל אי-הוודאות השוררת סביב ההמלצות בנושא התחרותיות.
את המכירות מתחיל השנה ממשיכה להוביל יונדאי עם 9,435 כלי רכב, עליה של 17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. פורד טיפסה למקום השני עם 6,181 כלי רכב, עליה של 134%. קיה במקום השלישי מסרה 5,849 כלי רכב, עליה של 38%. טויוטה במקום הרביעי מסרה 4,705 כלי רכב, ירידגה של 23%. מאזדה במקום החמישי מסרה רק 3,412 כלי רכב, ירידה של 55%.
בענף מעריכים כי גם מאי יהיה חודש חלש יחסית בשל האטה מכוונת של הזמנות מחברות הליסינג. רוב יבואני הרכב יצאו בשבועות האחרונים במבצעי הוזלה וקידום מכירות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.