בורסות אירופה ננעלו בירידות לאחר דוח התעסוקה בארה"ב

ירידה חדה במדדי מנהלי הרכש באירופה ■ הבנק המרכזי של אוסטליה הוריד את תחזית הצמיחה ■ הערכות: 160 אלף משרות חדשות נוצרו בארה"ב בחודש שעבר

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') בירידות שערים חדות בהובלת מניות הבנקים, כאשר המשקיעים הגיבו לדוח התעסוקה המאכזב שפורסם בארה"ב, בעוד על המסחר הכבידו גם נתוני מאקרו גרועים ביבשת. עוד באירופה - ממתינים גם לתוצאות הבחירות ביוון ובצרפת ביום א', בחירות בעלות משמעות כלכלית רבה.

מדד ה-Stoxx Europe 600 איבד 0.5% מערכו וכאמור מניות הבנקים משכו מטה, כמו למשל בנקו סנטנדר בספרד, BNP פאריבה בצרפת או Commerzbank בגרמניה. מדדי מנהלי הרכש באירופה ירדו בחודש אפריל בשיעור החד ביותר מאז אוקטובר, מה שמצביע על המשך שקיעתה של אירופה במיתון. (לסיפור המלא)

בצהריים התפרסם דוח התעסוקה החשוב בארה"ב, שהצביע על יצירה של 115 אלף משרות חדשות בלבד בארה"ב, לעומת צפי בשוק ליותר מ-160 אלף משרות חדשות. שיעור האבטלה ירד אמנם לרמה של 8.1%, אולם מדובר בירידה שנובעת כתוצאה מיציאה של עשרות אלפי מובטלים משוק העבודה. (לסיפור המלא)

"הסוחרים מתמקדים היום רק בדוח התעסוקה האמריקני", אמר לסוכנות בלומברג ג'ונתן סודריה מ-Capital Spreads. "ללא קשר לדוח התעסוקה, סוחרים רבים באירופה סוגרים פוזיציות עד שייוודעו תוצאות הבחירות ביוון וצרפת בשבוע הבא".

הבחירות ביוון ובצרפת ישפיעו על כיוון בורסות אירופה בשבוע הבא, שכן ביוון הסקרים מנבאים התחזקות למפלגות קטנות המתנגדות לתוכניות הצנע ומאיימות להוציא את יוון מהאיחוד האירופי, למרות שרוב היוונים טוענים בסקרים שהם לא רוצים לחזור למטבע הדרכמה. בצרפת, המועמד לנשיאות פרנסואה הולנד כבר קרא לבנק המרכזי להוריד את הריבית ולנקוט במדיניות מוניטרית מרחיבה יותר כדי להאיץ את הצמיחה. (לסיפור המלא)

נעילה מעורבת בבורסות אסיה

בורסות אסיה ננעלו היום במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, זה היום השני ברציפות לאחר שהבנק המרכזי של אוסטרליה הוריד את תחזית הצמיחה ומדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים בארה"ב ירד בחודש אפריל. גם במזרח המתינו בדריכות לפרסום נתוני התעסוקה היום בארה"ב, שפורסמו לאחר הנעילה.

הבנק המרכזי של אוסטרליה חתך היום את תחזית הצמיחה ל-3% מ-3.5% לשנה הנוכחית, תוך שהוא מזהיר מחולשה בשוק העבודה. בארה"ב, מדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים ירד באפריל ל-53.5 נקודות מ-56 נק'. בשוק ציפו למדד של 55.5 נק'.

"נתוני המאקרו בארה"ב היו מאכזבים לאחרונה וכעת נראה שזה מתפשט גם לשאר העולם", אמר לסוכנות בלומברג סטן שמו, כלכלן ב-IG Markets שבאוסטרליה. "עניין ההאטה בצמיחה הגלובלית הופך לנושא מרכזי בשווקים". מדד MSCI אסיה מאבד היום כ-0.4% מערכו.

מניית Chorus, ספקית שירותי הטלפוניה הגדולה בניו זילנד, נפלה היום ביותר מ-7% לאחר שמשרד התקשורת הציע לקצץ בהטבות לחברות התקשורת בגין התשלומים שלהם עבור השימוש בקווי הטלפון שעשויים מנחושת.

מניות חברות המשאבים והסחורות - מנפט ועד זהב - רשמו היום ירידות שערים, כגון חברת הנפט הסינית cnooc , ריו טינטו האוסטרלית, Woodside Petroleum וגם Aluminium Corp. of China .

[לטבלת ישראליות בעולם][לבורסות בעולם]