בורסות אירופה נעלו את השבוע ביום מסחר מעורב

האיחוד הוריד תחזיות הצמיחה ביבשת ■ יוון מתקשה להקים ממשלה ■ 75% צניחה ברווחי Credit Agricole ■ החוזים בוול סטריט שליליים; JP מורגן הפסיד כ-2 מיליארד ד'

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') במגמה מעורבת על רקע תחזית צמיחה מאכזבת של האיחוד האירופי שפורסמה היום מצד אחד, ונתוני מאקרו מפתיעים לטובה בארה"ב מצד שני. עוד השפיעו על המסחר דוחות כספיים מאכזבים (בין היתר של Credit Agricole), החשש המתגבר מיציאת יוון מגוש האירו עקב חוסר היציבות הפוליטית במדינה, והחדשות מכיוון ארה"ב - שם הודיע JP מורגן על הפסדים כבדים עקב מהלכי גידור שגויים.

באירופה הודיע במפתיע האיחוד האירופי על העברת חלק נוסף מכספי הסיוע לממשלת יוון - וזאת, למרות הפלונטר הפוליטי המתרחש במדינה. בינתיים, דיווחים מצביעים על כישלון ניסיונות גוש השמאל בפרלמנט היווני, להרכיב ממשלה ניאותה.

בספרד, צפוייה הממשלה להכריז היום על מספר צעדים לסיוע לבנקים במדינה "לנקות" את מאזניהם המלאים בנכסי נדל"ן "רעילים". זאת, לאחר שהלאימה הממשלה את אחד הבנקים הגדולים במדינה במהלך השבוע, בעוד תשואות אג"ח הבנצ'מארק הספרדיות חצו את רף ה-6%.

"שנה קשה לאירופה"

"זו נראית כמו עוד שנה קשה לאירופה", אמר קמרון פיקוק, אנליסט ב-IG מרקטס. "אותן הסוגיות שהטרידו את המשקיעים בתחילת השבוע עדיין נמצאות על השולחן. וודאות מסוימות לגבי המצב ביוון תהיה טובה, בתור התחלה".

בזירת המאקרו, פרסמה הנציבות הכלכלית של האיחוד האירופי את תחזיותיה העדכניות לצמיחה, לשיעור האינפלציה והאבטלה בקרב 27 מדינות האיחוד האירופי וכן 17 מדינות גוש האירו. לפי התחזית העדכנית, הכלכלה האירופאית צפויה להתכווץ בכ-0.3% בשנת 2012 (בהתאם לתחזית קודמת), בעוד שיעור האבטלה צפוי להישאר גבוה - בכ-11%, במהלך השנה.

צניחה ברווחי Credit Agricole

הבנק הצרפתי Credit Agricole , השלישי הגודלו במדינה, יורד במהלך המסחר לאחר שדיווח על צניחה של 75% ברווח הנקי ברבעון הראשון ביחס לאשתקד, על רקע חשיפה לחובות היוונים ותוך שהוא מאכזב ביסח לציפיות בשוק.

גם חברת Telefonica , חברת התקשורת הגדולה בספרד, נופלת בבורסת מדריד לאחר שדיווחה על רווחים תפעוליים לרבעון הנמוכים משמעותית מציפיות האנליסטים בשוק.

אסיה ננעלה בירידות; המאקרו איכזב

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום בירידות שערים, כאשר המדדים במזרח השלימו את שבוע הירידות החריפות ביותר מאז נובמבר 2011, על רקע נעילה מעורבת בוול סטריט אמש. שם, אותתו החוזים במקביל למסחר על פתיחה שלילית לאחר דיווח מאכזב של JP מורגן, כאמור.

מדד ה-MSCI אסיה פסיפיק, המהווה בנצ'מארק לשווקים במזרח, נפל ב-0.5% במהלך היום, כאשר בזירת המאקרו באסיה פורסמו מספר נתונים מאכזבים. בין היתר, מדד המחירים לצרכן בסין עלה בכ-3.4% באפריל, לעומת עלייה של כ-3.6% במארס - כך לפי נתונים שפורסמו היום, ותאמו את הערכות האנליסטים בשוק.

עוד דווח כי נתון הייצוא ממפעלים בסין עלה בכ-9.3% בחודש אפריל (ביחס לאשתקד), וזאת בהשוואה לעלייה של 11.9% במארס. נציין כי מדובר בנתון מאכזב, לאור הציפיות בשוק לעלייה של 12% באפריל ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

גם נתון המכירות הקמעונאיות איכזב, כשהצביע על צמיחה שנתית של 14.2% באפריל, לעומת הצפי בשוק לצמיחה של 15.2% ביחס לאשתקד.

מניית סוני צנחה ביותר מ-5% בבורסת טוקיו, לרמתה הנמוכה ביותר מאז 31 שנה - לאחר שדיווחה על תחזיות רווח אשר נמוכות בחצי מממוצע האנליסטים (לפי סקר "בלומברג"). (לסיפור המלא)

גם חברת Yamada Denkix נפלה במהלך המסחר לאחר דיווח על תחזיות כספיות מאכזבות.

[לטבלת ישראליות בעולם][לבורסות בעולם]