סנטימנט הצרכנים בארה"ב עלה לרמתו הגבוהה ביותר מזה למעלה מארבע שנים במאי, כך לפי המדד של אוניברסיטת מישיגן שהתפרסם היום (ו').
מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן עלה לקריאה של 77.8 נקודות לעומת 76.4 נקודות באפריל, ולעומת התחזיות שעמדו על 76.2 נקודות בלבד. מדובר ברמה הגבוהה ביותר אליה הגיע המדד מאז ינואר 2008.
על אף ההאטה בשוק העבודה, בחודש מאי כמות הצרכנים שדיווחו כי שמעו על משרה חדשה כמעט כפולה מאלו שאמרו כי שמעו על פיטורים, כך לפי הסקר. "הצפי הוא שהצמיחה בשוק העבודה חזרה לקצב מתון וצרכנים 'ירדו מהעץ' בכל הנוגע לאופטימיות מוגזמת ביחס לשוק, כאשר אין הרבה שינוי בסנטימנט הכללי, לפחות עד אחרי הבחירות בנובמבר וההחלטה על מדיניות המס", אמר עורך הסקר, ריצ'ארד קרטין.
גם המדד לתנאים הכלכליים הנוכחיים עלה לרמה הגבוהה מזה למעלה מארבע שנים - 87.3 נקודות לעומת 82.9 נקודות. 29% מהנסקרים השיבו כי כלכלתם השתפרה, בדומה למצב בתקופה המקבילה אשתקד.
מדד המחירים ליצרן בירידה החדה מאז אוקטובר
הירידה במחירי הדלק גררה איתה למטה את מדד המחירים ליצרן, אשר ירד בחודש אפריל ב-0.2% - מדובר בירידה החדה ביותר מאז אוקטובר 2011, כך לפי נתונים שפרסם היום משרד העבודה האמריקני.
אנליסטים בשוק ציפו לירידה של 0.1% במחירים ליצרן ועלייה של 0.2% במחירי הליבה, מה שעמד בציפיות.
כאמור, להוציא מזון ואנרגיה, מחירי הליבה של היצרן עלו ב-0.2%, לאחר שמחירי התרופות והטיסות עלו. מדובר בחודש שני ברציפות בו מדד מחירי הליבה עלה מעבר למדד הראשי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.