גרמניה: "מוכנים לשקול תוכניות לעידוד הצמיחה ביוון"

את הדברים אמר שר האוצר הגרמני בראיון לשבועון מקומי ■ הדברים נאמרו לאחר שתוצאות הבחירות ביוון הצביעו על התנגדות חריפה בקרב הציבור היווני להמשך יישום תוכנית הצנע

תוצאות הבחירות ביוון, שהביאו לעלייה ניכרת בכוחן של המפלגות שמתנגדות לתוכניות הצנע דבר אשר מונע הרכבת ממשלה במדינה, גרמה לגרמניה ולשר האוצר שלה לנקוט בגישה קצת שונה בנסיון לפתור את המצב ביוון - פתרון שיהיה מקובל גם על אזרחי יוון.

בראיון שהעניק שר האוצר הגרמני וולפגנג שאובל לשבועון הגרמני "Welt am Sonntag" אמר שאובל שגרמניה מוכנה לשקול החלת תוכניות שיעודדו את הצמיחה ביוון, בתנאי שהמדינה תמשיך ביישום תוכניות הצנע שלה.

"אם ליוונים יש רעיונות נוספים לגבי מה שאנחנו יכולים לעשות על מנת לעודד את הצמיחה ביוון, הדלת שלנו תמיד פתוחה לשמוע הצעות חדשות ולדון בהן", אמר שאובל בראיון. "אבל בסופו של דבר, היעד שלנו הוא להחזיר את התחרותיות ליוון ולאפשר לה לחזור לשווקים הגלובלים. אבל זה דורש מיוון לבצע את הרפורמות שהוסכם עליהם, אחרת למדינה לא יהיה עתיד".

הדברים של שאובל באים על רקע שינוי גישה אצל ההנהגה הגרמנית לאחר שאתמול הביעה תמיכה באמנה אירופית חדשה לעידוד הצמיחה במטרה להדוף את הביקורות שהפונו כלפי המדינה על כך שההתעקשות של גרמניה על תוכניות צנע גרמו להחמרת משבר החוב של יוון.

במהלך הראיון התייחס שאובל לאפשרות שיוון תיאלץ בסופו של דבר לעזוב את גוש האירו על מנת לצאת ממשבר החוב שהיא שקועה בו. "אנחנו לא רוצים לראות את יוון מחוץ לגוש האירו, בצורה החדה והברורה ביותר. אבל, זה יהיה חסר אחריות מצידנו אם לא נתכונן לכל התרחישים האפשריים, כולל תרחישים שלא יהיו נעימים עבור אירופה", אמר שאובל בראיון.