"גינדי בונה פה בסה"כ 364 דירות - 2% מתוך 19 אלף שכבר משלמות ארנונה, ופתאום 'סופרים' את רמלה", אומר ראש עיריית רמלה, יואל לביא. "זה נפלא מבינתי; זה לא פרופורציוני. איך קורה שמדינת ישראל פתאום מכירה את רמלה דרך 364 דירות? זו שיטת השיווק של גינדי שהעלתה את רמלה על המפה. אני לא מלין על כך, אני מבסוט מזה".
השבוע הופיעה רמלה ברשימת חמשת שיאניות הנדל"ן של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה - שבהן נמכר המספר הדירות החדשות הרב ביותר ברבעון הראשון (246 דירות).
לדברי לביא, שמכהן כראש עיריית רמלה קרוב ל-19 שנים, לא מדובר רק בשינוי תדמיתי או קוסמטי שנובע ממסע פרסום של חברת גינדי השקעות, יזמית פרויקט המגורים "גינדי סיטי" ברמלה. "אי אפשר לשווק משהו בעיר הזו מבלי שתושבי רמלה יהיו סוכני השינוי. אם התושבים יגידו, 'חרא פה' - גם מאתיים גינדים לא יצליחו לשווק כלום".
לטענת לביא, עירו מציעה עלויות מחייה נמוכות במיוחד במיקום מרכזי מאד: "הכל אצלנו נמוך - ארנונה, סל השירותים. יש אצלנו יום חינוך ארוך הכולל הזנה. אצלנו, כרטיס כניסה לבריכה לילד עולה 20 שקל; יש לנו קייטנה של 18 יום ב-890 שקל - איפה את שומעת על מחירים כאלה בארץ?"
תל אביב יקרה לכם? לביא רק מחכה שתבואו. "גם אורח בעיר, מישהו שבא לבקר את דודה שלו, מבין שהעיר מתחילה להראות אחרת, והוא משדר את זה לסביבה שלו", אומר לביא. "אנשים מבינים שמתרחש פה משהו - 85% מרוכשי הדירות ברמלה באים מערים אחרות, כמו חולון או הרצליה. האלפיון העליון לא יבוא לפה, ואנחנו גם לא רוצים אותו ברמלה - שיהיה להם בהצלחה בכפר שמריהו. אנחנו רוצים את בני העשירונים השישי, השביעי והשמיני".
*** הראיון המלא - במוסף הנדל"ן שיחולק הערב (א') למנויי "גלובס"
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.