קנסות במאות אלפי שקלים להוט ול-yes עקב הכנסת תוכן שיווקי סמוי לשידורי ערוץ הבריאות. מועצת הכבלים והלוויין החליטה לקנוס את שתי החברות בסכום של 100 אלף שקל כל אחת, לאחר שאגף הפיקוח והבקרה של המועצה זיהה כי במסגרת תוכנית הייעוץ הרפואית "ד"ר אריק" שולבו אזכורים מסחריים אסורים למספר חברות מסחריות, ללא עמדה של גורם מקצועי נוסף.
יו"ר המועצה, ניצן חן, ציין היום (ב') כי המועצה רואה בחומרה את העובדה ש"מגזין בריאות, המתיימר להציג דעות מומחים באשר לסוגיות רפואיות כאלה ואחרות, בוחר לעשות דין בעצמו ומשלב תוכן שיווקי האסור. בעיניי מונח זה הוא לא יותר מאשר מכבסת מילים לפרסום סמוי שכל תכליתו להטעות את הצופים".
על-פי בדיקת אגף הפיקוח, עולה כי בתוכניות המסוימות שנבדקו שולבו שמות ומוצריהן של החברות הייר קליניק, מועצת החלב ושטראוס. כך לדוגמה, באחת התוכניות שעסקה ב"מיתוסים על קרחת", שולבו מומחים מטעם חברת הייר קליניק, תוך חשיפת לוגו החברה במספר הזדמנויות, ומבלי שתובא עמדה של גורם מקצועי נוסף.
הוט ספגה קנס נוסף בגובה 100 אלף שקל, לאחר שנמצא כי בתוכניות ששודרו ב-2011 בערוץ הבידור הישראלי, שליוו וסיקרו תצוגת אופנה של קסטרו, שולבו אזכורים מסחריים שכללו שלט עם לוגו של קסטרו מעל רחבת התצוגה, שילוב ויזואלי של מוצרי החברה כולל אמירת דברי שבח עליהם.
מאז שנת 2009 הודקה האכיפה על גופי השידור במועצת הכבלים והלוויין. בשנים אלה הוטלו 32 עיצומים כספיים בסך כולל של כמעט 4 מיליון שקל. שליש מסכום זה הוטל בעקבות הפרות מתחום התוכן שיווקי.
מהוט ומ-yes לא נמסרה תגובה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.