225 בעלי קרקעות בכפר שמריהו והרצליה הגישו למועצה הארצית לתכנון ולבנייה השגה נגד תוכנית חישמול מערך מסילות הרכבת, בטענה שהתוכנית תביא לירידת ערך משמעותית של נכסיהם בשל השפעות הקרינה האלקטרו-מגנטית על שווי השטחים הסמוכים לתוואי החישמול.
בעלי הקרקעות, המיוצגים בידי עו"ד עודד ישראלי, משיגים נגד תוכנית תת"ל 18, שמטרתה הסבת מערך המסילות הארצי מהינע בדיזל להינע חשמלי, ובניית מערכת חישמול לאורך 420 ק"מ מסילות רכבת ברחבי בארץ. המשיגים מחזיקים בקרקעות שמצויות בתוואי התוכנית באזור הרצליה וכפר שמריהו, ושסמוכות לתוכנית תת"ל 15 (כביש 531). לפי התוכנית, מסילות הרכבת הקיימות בהרצליה ובכפר שמריהו יועתקו ממקומן למרכז כביש נתיבי איילון וכביש 531 המתוכנן. קרקעות שנמצאות בתחום התוכנית יופקעו במלואן או באופן חלקי.
לטענתם, העתקת מסילות הרכבת הקיימות למרכז כביש 531 ונתיבי איילון היתה אמורה לפנות שטחים בהם קיימת מסילת הרכבת היום, במטרה להשתמש בהם לייעודים סחירים, כלומר לבנייה. הם טוענים שמאחר ששטחים אלו היו בעבר בבעלותם והופקעו לצורך סלילת המסילה שמיועדת להעתקה, ומאחר שפינוי מסילת הרכבת והעתקתה הוסדרו בתוכניות כביש 531 ונתיבי איילון, התכוונו המשיגים לבקש שהשטח שהופקע בעבר ומפונה בשל העתקת המסילה, יושב לבעלותם.
עוד הם טוענים שתוכנית החישמול קובעת רצועת מגבלות בנייה ופיתוח כתוצאה מחישמול המסילה. לפי התוכנית, בתחום מגבלות הבנייה לא יותרו שימושים שכרוכים בשהיית אדם ולא תותר בניית מבנים לשהיית אדם, בשל מפגעי הקרינה האלקטרו-מגנטית כתוצאה מחישמול המסילה. לטענת בעלי הקרקעות, הקרינה תשפיע משמעותית על שווי השטחים הסמוכים לתוואי החישמול ותביא לירידת ערכם, באופן שיש לפצות עליו.
לבסוף הם טוענים שלמרות שמדובר בתוכנית רחבת היקף, אין ה התייחסות לפגיעה במקרקעין הכלולים בה והסמוכים אליה, לרבות התייחסות להיבט מימון פיצויי ההפקעה לבעלי הקרקע ולפיצויים בגין ירידת ערך.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.