שורה של שאלות מעסיקות בימים אלה את הצרכנים שמבקשים לעזוב את חברות הסלולר הוותיקות. במועצה לצרכנות מזכירים כי צרכן שמבקש להתנתק מהחברה שבה הוא מנוי, צריך לתעד הכול כדי שלא יחויב פעמיים. עוד מזכירים שם כי אם אתם מתנתקים, החברה לא יכולה לחייב אתכם על המכשיר בתשלום אחד, והיא חייבת להמשיך ולחייב אתכם בתשלומים שנקבעו בעת ההתקשרות. חשוב לעקוב אחר החשבונות והחיובים.
נקודה נוספת שכדאי לשים אליה לב היא למסלולים שבהם אתם נמצאים כעת: מאז שבוטלה התחייבות הצרכנים לחברות הסלולר בנובמבר 2011, החברות רשאיות להעלות מחירים. יש לשמור על עירנות.
במועצה לצרכנות עונים על כמה מהשאלות הנפוצות:
אני לקוח סלקום, לפני שנתיים קניתי שם אייפון, ויש לי תוכנית חיוב-זיכוי. האם אני יכול לעבור לחברה חדשה?
כן, אבל לא בטוח שזה משתלם. גם אם אין חיוב על מסלול, תמשיך להיות מחויב על המכשיר, אך מכיוון שמחירי המכשירים בחברות גבוהים מאוד, ייתכן שהתשלום על המכשיר יהיה גבוה ויגיע למאות שקלים. אם תחליט לעבור, עליך לדעת שאי-אפשר לחייב אותך לפרוע בבת-אחת את התשלום על המכשיר, ותוכל להמשיך לשלם עליו בתשלומים.
אני לקוח ותיק של אורנג', לפני שנה סיימתי לשלם על המכשיר. האם אני יכול לעבור לחברה אחרת?
יש להפריד בין המכשיר למסלול (קו טלפון). אם אין לך התחייבות על מסלול, תוכל לעבור ללא תשלום קנס. אם יש לך התחייבות על מכשיר, תצטרך לשלם את יתרת התשלומים.
האם מותר לגבות ממני קנס יציאה?
קנסות יציאה מתייחסים למי שחתם על הסכם עם החברה לפני 1.11.11. לקוחות אלה ישלמו קנס יציאה של 8% כפול יתרת התשלומים מערך החשבונית.
אני לקוח פלאפון במשך 10 שנים, ונציגי החברה מציעים לי כעת דיל חדש. האם כדאי להסכים?
כדאי להמתין, אך לאור זאת שבוטלה תקופת ההתחייבות, יש לתת את הדעת כאשר מתקשרים עם חברה כי המחיר נכון רק לאותה נקודת זמן. כדאי לוודא עם החברה או לפחות לבקש ממנה התחייבות שהמחיר יהיה לתקופת מה. במציאות של היום הגלגל התהפך - החברה כן יכולה להתחייב אך אינה יכולה לחייב את הצרכן לא לתקופה ולא למחיר.
אני לקוח עסקי קטן של סלקום, האם אני יכול לעבור לחברה אחרת?
לקוחות עסקיים עד 100 מכשירים יוכלו לעבור, בכפוף לכך שתמה תקופת התחייבות שלהם.
הסכמתי לתוכנית חדשה של סלקום בסכום של 180 שקל בחודש לפני שבוע, האם אני יכול להתחרט?
כן. הצרכן אינו כבול יותר לתקופת התחייבות ויכול לעבור מחברה לחברה מהיום למחר.
מה צריך צרכן לשאול את עצמו לפני שהוא מחליט לעבור לחברת סלולר?
■ כמה אני משלם היום?
■ מה הם דפוסי השימוש שלי?
■ איזה מסלול יתאים לי?
■ כמה זמן המחיר תקף ומתי ישנו אותו? חשוב לזכור כי החברה לא כבולה למחיר ויכולה להעלות אותו
■ האם המכשיר שברשותי מתאים לרשת שאליה אני רוצה לעבור?
■ האם יש קליטה באזור מגוריי? מתלונות שמגיעות למועצה ישנם מקומות שבהם לחלק מהחברות החדשות אין קליטה
סלולר
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.