הבורסה סגרה בעליות; בזק צנחה ב-5.3%, פרטנר ב-2.6%

פורום ה-G8 תומך בהישארות יוון בגוש האירו ■ דסק"ש פרסמה דוחות - ירידות חדות במניית אי.די.בי ■ רשות החשמל בוחנת ההסכם בין "תמר" לחח"י ■ המחזור הסתכם בכ-1.14 מיליארד שקל

יום מסחר הפספך בבורסת ת"א נסגר (ג') בעליות קלות, ברקע מגמה חיובית באירופה וצפי לפתיחה מעורבת עם נטיה חיובית בוול סטריט. ברקע למסחר, הודעת פורום ה-G-8 כי יש להשאיר את יוון בגוש האירו, וכן התבטאותו של ראש ממשלת סין הבוקר על נקיטה בקו אקטיבי יותר של הממשל לטובת עידוד הצמיחה המקומית. המחזור הסתכם בכ-1.14 מיליארד שקל.

ארגון ה-OECD ממליץ לממשלה לא להפחית מסים ולהתמקד בצמצום הגירעון החזוי בשנה הבאה, וכמו כן להימנע מהוזלות - ולו זמניות - של מס הבלו על הדלק. כך עולה מסקירה עדכנית על המשק הישראלי שפרסם היום הארגון. בסקירה, ה-OECD ממליץ לשקול ביטול פטורים ממס בישראל ולהעלות את המע"מ כדי לממן את הגירעון.

כמו כן, לפי הארגון יש להימנע מפשרות בנושא מס הבלו על הדלק, כפי שהיו לאחרונה. הכוונה היא למשל להפחתה הזמנית של 10 אגורות לליטר דלק בתחילת השנה, צעד בו נקט רה"מ בנימין נתניהו כדי למתן את ייקור הדלק. ה-OECD קורא גם "להוציא מהאג'נדה הפחתות במס הכנסה".

ובאסיה, ראש ממשלת סין וון ג'יבאו שלח מסר מעודד לשווקים בעודו מתחייב לעידוד הצמיחה בסין על רקע החשש מ"נחיתה רכה" בכלכלה השנייה בגודלה בעולם. ג'יבאו הבהיר כי ממשלתו תציב את סוגיית הצמיחה "במקום גבוה יותר בסדר העדיפויות", בעוד התקשורת הסינית "רכבה" על התבטאויותיו וציינה כי מדובר בהכנה לצעדים מוניטאריים נוספים בהם עשויים לנקוט הממשלה והבנק המרכזי.

בזירה המקומית, ל"גלובס" נודע כי החריגה בהוצאה המותרת של האוצר כבר חצתה את רף ה-10 מיליארד שקל וייתכף ואף עלתה על 20 מיליארד שקל, ולפיכך בתגובה צפוי המשרד לצאת בקיצוצים באמצעות מספר "גזירות". בין היתר בוחנים במשרד את העלאת המע"מ ב-1%, הטלת מע"מ על פירות וירקות, קיצוץ רוחבי של 5% בתקציבי המשרדים ודחיית סבסוד צהרונים לבני 3-9 (במסגרת המלצות ועדת טרכטנברג, שנראה כי ייפגעו בחלקן). (לסיפור המלא)

אי.די.בי ממשיכה לרדת

מניות אי.די.בי המשיכו לאבד גובה. דסק"ש מקבוצת IDB סיכמה היום את הרבעון הראשון של 2012 עם עלייה ברווח הנקי, שהסתכם ב-413 מיליון שקל או 4.8 שקלים למניה, בהשוואה לרווח של 329 מיליון שקל או 3.9 שקלים למניה ברבעון הראשון של 2011.

מניות "תמר" במוקד לאור חשיפת "גלובס" כי במועצת רשות החשמל בוחנים אם להתערב במחיר הגז שנקבע בהסכם בין שותפויות "תמר" לחברת החשמל, כאשר במוקד בוחנים ברשות אם להכניס שינויים במנגנון ההצמדה של מחיר הגז. נציין את קבוצת דלק , דלק קידוחים , אבנר ורציו .

אפי פיתוח זרוע הפעילות של אפריקה ישראל ברוסיה, סיכמה הבוקר את הרבעון הראשון של 2012 עם זינוק של 77% בהכנסות ל-40.3 מיליון דולר, בעיקר בשל עלייה בהכנסות משכירות. AFIMALL, פרויקט הדגל של החברה במוסקבה, תרם להכנסות 21.7 מיליון דולר. בשורה התחתונה, רשמה החברה ירידה חדה ברווח הנקי ל-7.9 מיליון דולר לעומת 16.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2011.

גם דניה סיבוס השייכת לאפריקה פרסמה את דוחותיה, כשהיא מדווחת על ירידה של כ-25% ברווח הנקי, לרמה של 16.1 מיליון שקל, זאת לעומת רווח נקי של 21.3 מיליון שקל. גם בשורה העליונה החברה מדווחת על ירידה של כ-9% בהכנסות, לרמה של 545 מיליון שקל, זאת לעומת הכנסות של כ-598 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2011.

מניות התקשורת המשיכו לרכז את מירב תשומת הלב של המשקיעים, על רקע כניסתם של מפעילים חדשים לשוק (הוט מובייל, אלון סלולר וגולן טלקום) ופריצתן של החברות הוותיקות עם מסלולים חדשים ואטרקטיביים לאור התחרות המתגברת. נציין את בזק , הוט , פרטנר וסלקום - כאשר האחרונה ריכזה עניין רק לאור שינוי המלצה מבית ההשקעות IBI - ל"נייטרלי" (מהמלצה קודמת של "הפחת" / "מכירה") עם מחיר יעד של 35 שקלים.

חברת פרטנר מכוונת למלחמה עם הוט ותצא בקרוב בחבילת טלוויזיה חדשה בסכום של 80-90 שקל לחודש. התוכנית נחשפה היום במסגרת ביקורו של שר התקשורת משה כחלון בפרטנר, ובו הציגה לו החברה את הטלוויזיה החדשה שלה וכיצד היא תעבוד.

בכיר בפלאפון: "הלקוחות לא ממהרים לנטוש"

כימיקלים לישראל (כיל ) מקבוצת החברה לישראל, מתכוונת להשקיע בחמש השנים הבאות מיליארדי שקלים במסגרת תכנית מקיפה לפיתוח פעילות הייצור שלה בדרום הארץ - כך אמר בשיחה עם "גלובס" המשנה למנכ"ל כיל, אשר גרינבאום. על פי הערכותיו של גרינבאום, היקף ההשקעה ינוע בין 8 ל-10 מיליארד שקל.

אלביט מערכות ריכזה עניין לאחר שהודיעה כי קיבלה מלקוח באירופה הזמנה לאספקת מערכות מטוסים ללא טייס (מל"טים) בהיקף של כ-160 מליון דולר. המערכות מיועדות לאספקה במהלך השנתיים הבאות.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]